Jeroen Baeten

Schepen voor jeugd, feesten en evenementen, duurzame ontwikkeling, energie, onderhoudswerken, groenbeheer, grachten en waterlopen

Een in Onze-Lieve-Vrouw-Waver geboren en getogen samenwonende vader en zelfstandige met economische achtergrond, stevig verankerd in het verenigingsleven (scouts en voetbal), dat ben ik.

Sinds 2012 ben ik actief binnen de N-VA Sint-Katelijne-Waver, gestart als lid en gemeenteraadsvoorzitter, om daarna door te groeien tot voorzitter zorgbedrijf en schepen Evenementen & Jeugd. De komende jaren wil ik met veel ambitie verder inzetten op:

• Een gemeente die voor kinderen aangenaam om in te leven is, verkeersveilig is, voldoende ruimte biedt voor spel en recreatie, ouderen ondersteunt bij de opvoeding van hun kinderen, aandacht heeft voor het leefmilieu en beschikt over kwalitatieve en toegankelijke vrijetijdsinfrastructuur. Het blijven inzetten op een inclusief, participatief en kwalitatief aanbod voor onze jongeren is een belangrijk onderdeel van wat ik wil blijven ondersteunen.
  • Een gemeente die voor iedereen aangenaam om in te leven is, is levendig, biedt voldoende ruimte voor cultuur en ontspannig. De nieuwe multi-functionele ontmoetingsplaats waar we als inwoners in de toekomst kunnen genieten van een rijk aanbod theater, dans, film en nog veel meer. Ik en iedere burger kijken reikhalzend uit naar het moment wanneer het eerste applaus de zaal vult en we samen aan cultuur zullen kunnen doen. De uitwerking van het cultuur en vrijetijdsaanbod zal een belangrijk onderdeel zijn van mijn opdracht tijdens deze legislatuur.
  • Als gemeente die een onderdeel is van het zorgbedrijf Rivierenland mogen we de ambitie hebben om een toonaangevende speler te zijn in de zorg. Met het nieuwe woonzorgcentrum (WZC) en het lokale dienstencentrum hebben we een zorgcampus binnen de gemeente waarin we bewoners in een kleinschalig concept in alle rust omgeven door groen laten genieten van de zorg die ze verdienen. Daarnaast hebben we het kloostergebouw omgevormd tot een multifunctioneel lokaal dienstencentrum waar onze inwoners terecht kunnen voor een warme maaltijd, vormingssessies en andere activiteiten. Het wordt een uitvalsbasis voor de ouderen in onze gemeente waar er ruimte is voor ontmoeting en ontspanning. De verdere uitbouw van deze nieuwe campus binnen de gemeente en het zorgbedrijf als referentie binnen de regio staan alsook bovenop mijn agenda.

De gemeente als een warme en actieve familie waar iedereen (jong & oud) gelukkig en ambitieus is!