N-VA Katelijne & Waver stelt zijn uitvoerende mandatarissen voor

Op 26 november 2018

Ook volgende legislatuur staat de N-VA aan het roer van onze gemeente Sint-Katelijne-Waver. Kristof Sels blijft burgemeester en Joris De Pauw en An Coen zetten hun schepenmandaat verder. Jan Broes komt terug als schepen voor een periode van drie jaar. Nadien wordt hij opgevolgd door ons opkomend talent Jeroen Baeten. Jeroen blijft ook de voorzitter van de gemeenteraad.

Kristof Sels is als burgemeester bevoegd voor het algemeen beleid, de coördinatie, de politie en de brandweer. Daarnaast blijft hij bevoegd voor de dienstverlening en de eerstvolgende drie jaar voor het jeugd- en het sportbeleid. Hij neemt tijdens de volgende legislatuur ook communicatie, inspraak en toerisme voor zijn rekening.

Joris De Pauw blijft ook tijdens de volgende legislatuur bevoegd voor ruimtelijke ordening. Deze bevoegdheid is sinds kort gecombineerd met milieu tot het omgevingsbeleid. Joris neemt dit pakket onder zijn hoede. Hij blijft zich ook verder inzetten voor het huisvestingsbeleid en de openbare werken. Daarnaast neemt hij volgende legislatuur er ook nog patrimonium bij en gedurende drie jaar duurzame ontwikkeling en energie.

An Coen wordt voorzitster van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst en neemt daarbij ook de bevoegdheden sociale zaken en integratiebeleid. Ze blijft bevoegd voor personeel en dierenwelzijn.

Jan Broes wordt bevoegd voor onderhoudswerken, groenbeheer, grachten en waterlopen. Jeroen neemt na drie jaar als schepen deze taken over, aangevuld met de verantwoordelijkheid voor jeugdbeleid, duurzame ontwikkeling, energie, feesten en evenementen.

“We zijn klaar om de gemeente weer 6 jaar lang in de juiste richting te sturen,” besluiten onze leden van het nieuwe college van burgemeester en schepenen.