Werken Lange Zandstraat van start op maandag 26 september

Op 25 september 2016
graafmachine

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start opnieuw met een groot riolerings- en wegenis project. Op maandag 26 september starten de werken in de Lange Zandstraat, Kalkoenstraat en Heidestraat.

“Al vele decennia wordt er gesproken over het aanleggen van riolering in de Lange Zandstraat en enkele zijstraten”, vertelt schepen van openbare werken Joris De Pauw. “Nu is het eindelijk zo ver. Maandag 26 september start aannemersbedrijf Adams NV met het uitbreken van één rijweghelft in de Heidestraat. Een week later starten ook de werken in de Lange Zandstraat. In de drie straten zal het gemeentebestuur samen met intercommunale Pidpa gescheiden riolering aanleggen. Afvalwater en regenwater zullen voortaan gescheiden van elkaar worden verwerkt.”

Van de gelegenheid wordt gebruik gemaakt om ook het wegdek te vernieuwen en nieuwe, veilige fietspaden aan te leggen. Er komen ook snelheidsremmers en veilige oversteekplaatsen voor voetgangers en fietsers, bijvoorbeeld ter hoogte van het oude spoorwegnet. De nieuwe Lange Zandstraat zal dus een pak veiliger zijn dan de bestaande.

Deze werken zijn al het tweede grote riolerings- en wegenisproject dat dit jaar van start gaat in Sint-Katelijne-Waver. In maart werd begonnen met de werken in de Hoogstraat en de Leemstraat. “En volgend jaar starten we ook in de Stationsstraat”, geeft schepen De Pauw aan.

Fases van de werken

Fase I (start 26 september): Aannemersbedrijf Adams NV breekt één rijweghelft uit in de Heidestraat. Zo krijgen de nutsmaatschappijen de kans om hun leidingen te verplaatsen of te vernieuwen. Vanaf 24 oktober start Adams met de weg- en rioleringswerken in de Kalkoen- en vervolgens in de Heidestraat.

Fase II (start 3 oktober): Aannemersbedrijf Adams breekt de fietspaden in de Lange Zandstraat uit voor de nutsmaatschappijen. Begin 2017 starten de rioleringswerken tussen de Liersesteenweg en de Beukendreef.

Fase III (start begin 2017): De nutsmaatschappijen verplaatsen of verleggen hun leidingen in de Lange Zandstraat van de Beukendreef tot de bebouwde kom van Walem. Aansluitend volgt aannemer Adams met de weg- en rioleringswerken.

Als alles vlot verloopt, zijn de werken afgerond in de tweede helft van 2017.

Omleiding vanaf 3 oktober

Vanaf 3 oktober wordt de Lange Zandstraat afgesloten voor doorgaand verkeer. Dit blijft zo tot het einde van de werken. Doorgaand verkeer moet in deze periode omrijden via Liersesteenweg, R6 en de Antwerpsesteenweg.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW