We blijven onze jeugdverenigingen sterk ondersteunen!

Op 12 oktober 2016
Scouts Parsival

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver blijft haar jeugdverenigingen sterk ondersteunen. Zowel scouts Parsival (Pasbrug-Nieuwendijk) als scouts Roeland en gidsen Sint-Lucia (Onze-Lieve-Vrouw-Waver) zullen het komende jaar starten met de bouw van nieuwe jeugdlokalen. De gemeente leverde op maandag 10 oktober 2016 de eerste bouwvergunning af voor de nieuwbouw van scouts Parsival.

Joris De Pauw, N-VA-schepen van ruimtelijke ordening, legt uit: “We zijn enkele jaren geleden gestart met de opmaak van een nieuw ruimtelijk uitvoeringsplan voor de herbestemming van de oude atletiekpiste aan de Valkstraat. Door het ruimtelijk uitvoeringsplan werd het mogelijk om hier nieuwe jeugdlokalen te bouwen.”

De oude atletiekpiste is door toedoen van de gemeente inmiddels opgekuist en uitgegroeid tot een gezellig buurtparkje. De ideale locatie voor de nieuwe jeugdlokalen. De gemeente stelt de grond ter beschikking via een (verlengbaar) recht van opstal van veertig jaar. “Hierdoor kan de scouts op lange termijn denken en groeien”, geeft N-VA-burgemeester en schepen van jeugd Kristof Sels mee.

“De bouwaanvraag is zonder problemen goedgekeurd. Het gebouw is ongeveer 750m² groot en bestaat uit één bouwlaag. Het gebouw wordt op een goede manier ingepast in de groene omgeving, door onder meer een groenbuffer. In principe kunnen de werken nog dit jaar starten”, stelt De Pauw.

De gemeente en scouts zien de nieuwbouw als een partnerproject. “Door overleg en samenwerking staat er een mooi project op stapel. We wensen scouts Parsival alvast veel succes met hun nieuwbouw en veel plezier op hun nieuwe, mooie stek”, besluit Sels.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW