Uniek inspraaktraject over toekomst Borgersteinpark

Op 1 oktober 2020

De gemeente Sint-Katelijne-Waver en Regionaal Landschap Rivierenland starten zondag 4 oktober met een uniek inspraaktraject over de toekomstige inrichting van het Borgersteinpark. Het gemeentebestuur wil de toekomstige gebruikers van het park van bij het begin betrekken bij het ontwerpplan en de latere inrichting van het park.

Het Borgersteinpark werd vorig jaar overgedragen van de vzw Borgerstein naar het gemeentebestuur. Deze wil het park met nieuwe aanplantingen en aparte rust-, sport- en spelzones opwaarderen tot het groene hart van de dichtbebouwde wijk Pasbrug-Nieuwendijk. Op 4 oktober organiseert ze in samenwerking met Regionaal Landschap Rivierenland een kick-off evenement voor iedereen die mee wil nadenken over de toekomst van het park. Het innovatiesteunpunt wordt ingeschakeld om het participatietraject in goede banen te leiden.

Het wordt een leuk evenement met een ideeënmuur vol inspirerende parkvoorbeelden en een tekenaar die de voorstellen van buurtbewoners en kinderen mee vorm zal geven. Op 28 oktober en 18 november zal er dieper ingegaan worden op de verzamelde ideeën. Ook hier zal de inbreng van buurtbewoners cruciaal zijn. Het startmoment en de workshops zullen coronaveilig verlopen. Inschrijven is verplicht en nog steeds mogelijk tot vrijdagavond 2 oktober viawww.skw.be/borgersteinpark.

Voor meer in formatie, contacteer:
Joris De Pauw, schepen voor ruimtelijke ordening, milieu, huisvestingsbeleid, openbare werken, duurzame ontwikkeling en patrimonium. (N-VA)
0473/22.00.16, joris.depauw [at] n-va.be

Kristof Sels, burgemeester en o.a. verantwoordelijk voor participatie. (N-VA)
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be