Start wegen- en rioleringswerken Lange Zandstraat en omgeving

Op 9 september 2016
graafmachine

Intercommunale Pidpa, het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver en de stad Mechelen starten dit najaar de aanleg van een gescheiden rioleringsstelsel en het vernieuwen van het wegdek in Lange Zandstraat, Heidestraat en Kalkoenstraat. De werken starten op 26 september in de Heidestraat. Het gemeentebestuur en Pidpa informeren de buurt over de fasering en timing van de werken op dinsdag 13 september om 20 uur in de parochiezaal van Elzestraat.

Het project omvat de aanleg van nieuwe rioleringen voor de afvoer van afvalwater en de optimalisatie van de bestaande afvoer voor het regenwater. Na realisatie van het project zal het regen- en afvalwater volledig gescheiden worden afgevoerd.

Tijdens de bewonersvergadering krijgen de buurtbewoners meer informatie over het project, de afkoppeling van de riolering, de fasering en timing van de werken.

De aannemer start op 26 september met het uitbreken van één rijvak in de Heidestraat. De nutsmaatschappijen kunnen dan hun leidingen verplaatsen. Vanaf 3 oktober wordt het fietspad in de Lange Zandstraat uitgebroken, zodat ook hier de nutsmaatschappijen hun werk kunnen doen. Als het weer het toelaat en er geen onvoorziene omstandigheden zijn, starten de rioleringswerken in de Kalkoenstraat op 24 oktober.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW