Skatedorp XL en skate-activiteiten tijdens paasvakantie

Op 4 april 2022

Het skateterrein achter het gemeentehuis breidt tijdens de paasvakantie uit tot een heus skatedorp. Het Skatedorp XL is gratis en staat er van 4 tot en met 20 april. En dat is nog niet alles: woensdag 6 en 13 april komt een professional langs met tips en tricks.

“Het skateterrein is een populaire plek bij onze jeugd”, vertelt Jeroen Baeten, N-VA-schepen van jeugd. “Daarom bieden we hen tijdens de paasvakantie graag extra skateplezier. We bezetten een afgesloten deel van onze parking met extra skate-elementen: quarter, bank, pyramid, box, rail – termen die fervente skaters waarschijnlijk bekend in de oren klinken. Het skatedorp blijft staan tot en met de Buitenspeeldag op 20 april.”

“De paasvakantie betekende ook de start van onze tienerwerking. Tieners zullen de skate-activiteiten zeker kunnen smaken – maar skatefanaten van alle leeftijden zijn welkom. Breng naast je skateboard ook je bescherming mee.”

Skate event op woensdag 6 en 13 april

“Op de woensdagen in de paasvakantie doen we er nog een schepje bovenop. Vanaf 13 uur plaatsen we nog enkele extra skate-elementen en gaat de muziek aan. Van 14 tot 16 uur kan je skateboards en bescherming ontlenen en deelt een professioneel skater de coolste tips en tricks. Deze activiteit is gratis en je komt en gaat wanneer je wil. Kom dus zeker eens langs!”

Alle info via www.skw.be/skate.

Voor meer info, contacteer:
Jeroen Baeten, schepen voor jeugd (N-VA)
0479 90 14 98, jeroen.baeten [at] n-va.be