Sint-Katelijne-Waver zoekt naam voor nieuwe fuif- en evenementenhal

Op 17 februari 2022

Over enkele maanden start de bouw van de nieuwe fuif- en evenementenhal in Sint-Katelijne-Waver. Het gemeentebestuur roept haar inwoners op om suggesties te doen voor een naam voor de hal en de nieuwe aanpalende straat die de Leliestraat met Dreefvelden verbindt. Suggesties zijn welkom tot 15 maart.

“Het complex komt op een weide langs de Leliestraat, tegenover de Aldi, en zal naast een grote fuif- en evenementenhal ook plaats bieden aan de bibliotheek, het Katelijnse filiaal van het conservatorium en een jeugdhuis”, zegt N-VA-schepen van jeugd, feesten en evenementen Jeroen Baeten.

Voor een naam voor het nieuwe gebouw doet het gemeentebestuur een beroep haar inwoners. We zijn op zoek naar een naam die past bij het verhaal achter het ontwerp met een centraal binnenplein (agora), verwijst naar de plek of historie waar het gebouw gelegen is of naar een typisch kenmerk voor Sint-Katelijne-Waver. We zoeken een naam voor het gebouw én voor de nieuwe weg tussen de Leliestraat en Dreefvelden, waar het complex komt te liggen. Bovendien willen we dat er een verband is tussen beide voorstellen.

Burgemeester Sels (N-VA): “Iedereen kan zo veel suggesties indienen als die wil. We vragen een korte toelichting bij de suggesties. Nadien zal een werkgroep de voorstellen beoordelen en voorleggen aan het college van burgemeester en schepenen. Voor het bepalen van de straatnaam vragen we advies aan de erfgoedraad. We hopen alles af te ronden voor de bouwwerken van start gaan.”

Iedereen kan suggesties indienen via www.skw.be/naamgeving of via een invulformulier dat je terugvindt in het volgende gemeentelijk infoblad. Bezorg het formulier voor 15 maart in de brievenbus aan het gemeentehuis of via het infostandje in de bibliotheek.

"Er is een grote nood aan een multi-functionele ontmoetingsplaats waar we als inwoners in de toekomst kunnen genieten van een rijk aanbod theater, muziek, dans, film en nog veel meer. Met dit complex op een strategisch sterke plaats kijken we reikhalzend uit naar het moment dat het eerste applaus de zaal vult en we samen aan cultuur kunnen doen. Blader door de foto's, proef de mogelijkheden en droom met ons mee." besluit N-VA-schepen Jeroen Baeten.

Voor meer info, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester en verantwoordelijk inspraak en participatie
0494 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be

Jeroen Baeten, schepen van jeugd, feesten en evenementen
0479 90 14 98, jeroen.baeten [at] skw.be