Sint-Katelijne-Waver vraagt inwoners om ideeën en dromen te delen over toekomst van Waver

Op 2 september 2017

Sint-Katelijne-Waver vernieuwt haar dorpskernen. In Onze-Lieve-Vrouw-Waver krijgen de inwoners dit najaar de kans om hun ideeën en dromen voor het Dorp kenbaar te maken tijdens de campagne ‘Waver in ’t nieuw!’. We organiseren allerlei activiteiten voor klein en groot waar inwoners kunnen kennismaken met het Waver van vroeger en nu.

"Een dorpskern vernieuwen dat doen we niet elk jaar. We willen er dan ook ruim de tijd voor nemen om goed te luisteren naar de inwoners. Het eindresultaat moet een harmonieus samengaan zijn van wonen, mobiliteit, werken, groen, zorg, erfgoed, onderwijs, spelen, handel en ontspanning voor jong en oud" zegt N-VA-schepen van openbare werken Joris De Pauw.

Om ons zo goed mogelijk voor te bereiden op het dorp van morgen, rekenen we op de inbreng van de inwoners. Zij krijgen de kans om tijdens verschillende activiteiten mee na te denken en hun ideeën kenbaar te maken. We vinden inspraak belangrijk en zeker bij de heraanleg van een dorpsplein willen we de mensen volop de kans geven hun zeg te doen.

Nu zaterdag 2 september openen we de tentoonstelling ‘Veranderend Waver’ in WZC Huyze De Pauw. Deze tentoonstelling kan u elke dag bezoeken tot 1 december. Op de Jaarmarkt plaatsen we een stand en onze grote brievenbus. Deze brievenbus zal u vaker tegenkomen. Tijdens de markt delen onze medewerkers postkaarten uit met prenten van het dorpsplein van de voorbije eeuw. Op de achterzijde kunnen de inwoners hun ideeën neerpennen. We hopen op massaal veel ideeën.

In oktober geven we op zondag 15 oktober tijdens de Belevingsdag het dorp terug aan de wandelaars en fietsers. Tijdens een ludieke wandeling kunnen klein en groot bij verschillende tussenstops kennismaken met de toekomstmogelijkheden van Waver.

Op woensdag 25 oktober is iedereen welkom tijdens het Verhalencafé in WZC Huyze De Pauw. U kan er luisteren naar verhalen over het veranderend Waver. We zoeken nog vertellers van alle leeftijden die hun verhalen over de dorpskern willen delen met anderen. Heeft u zo’n leuk verhaal, neem dan zeker contact op met dienst samenleving in het gemeentehuis, 015 30 50 00 of samenleving [at] skw.be.

Schepen De Pauw: "Het gemeentebestuur vernieuwt al haar kernen. In Elzestraat zijn de werken bijna afgerond en openen we het nieuwe plein feestelijk op 16 september. In Pasbrug-Nieuwendijk starten de werken aan het plein naast de school en zaal Loerenboske in september. Volgend voorjaar starten we het inspraaktraject voor het Centrum".

Joris De Pauw, schepen van openbare werken
0473 22 00 16, joris.de.pauw [at] skw.be