Sint-Katelijne-Waver opent eerste ruiterpad op 22 oktober

Op 18 oktober 2016
Ruiterpad aanleg

Op zaterdag 22 oktober 2016 om 14 uur wordt het eerste ruiterpad in de gemeente officieel geopend. De gemeente verwacht die dag een honderdtal ruiters, amazones en ponyruiters. Enkele lokale menners hebben toegezegd om het ruiterpad officieel in te rijden met de leden het college van burgemeester en schepen op de koets. De wandeling start om 14 uur op de oude renbaan aan de Muilshoek.

Joris De Pauw, N-VA-schepen van ruimtelijke ordening: "Er is de laatste weken al enorm hard gewerkt om het ruiterpad af te krijgen. Het ruiterpad loopt van de oude renbaan aan de Muilshoek, over de Abeel via de nieuwe verbinding naar de Gasthuisvelden en helemaal rond de Gasthuisbossen. Een mooie lus in het groen van ongeveer 4 kilometer.”

De oude renbaan is een groen pareltje tegen het centrum van Sint-Katelijne-Waver dat begin dit jaar werd aangekocht door de gemeente. De  oude renbaan ligt op een perceel van 5 hectare. Naast de aankoop van de oude renbaan kocht de gemeente ook een aantal grondstroken, waardoor het groene netwerk voor het ruiterpad ontstond.

De Pauw vult aan: “Het was voor ons belangrijk om dit project in een goede samenwerking met alle partners op het terrein te realiseren, zoals de natuurvereniging en de land- en tuinbouwers. Zonder die uitstekende samenwerking was dit project niet mogelijk geweest. Door een goede samenwerking is alles zeer vlot verlopen en bereikten we op korte termijn een zeer mooi resultaat. De verdienste gaat zeker ook naar hen. Een win/win voor alle partijen.”

De laatste werken worden deze week uitgevoerd door lokale aannemers, zoals Natuur- en Landschapszorg VZW, Loonwerken Ceulemans NV en Grondwerken Heylen NV. De opening van het ruiterpad gaat gepaard met een receptie, die georganiseerd wordt door twee lokale rijverenigingen. De tent van de receptie zal zich bevinden aan de trage verbinding Muilshoek - Abeel.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW