Sint-Katelijne-Waver investeert in voetpaden

Op 16 november 2017

De gemeente Sint-Katelijne-Waver investeert ook dit jaar sterk en zorgt voor ruim 3 kilometer aan nieuwe voetpaden. Onder meer de voetpaden in de Tuinwijk worden volledig vernieuwd.

Joris De Pauw, N-VA-schepen van openbare werken: “Net als vorig jaar hebben we ook dit jaar een ambitieus investeringsprogramma in het onderhoud van bestaande en de aanleg van nieuwe voetpaden gerealiseerd”.

Het lijstje van reeds afgewerkte investeringen is mooi: er werd een nieuw voetpad aangelegd in de Kerkhoflei tussen huisnummers 1 en 11. De lengte bedraagt 115 meter. Daarnaast worden de voetpaden in de Tulpestraat, Daliastraat en Begoniastraat (Tuinwijk) en de Vinkenhofstraat, goed voor 2.156 meter, vernieuwd. In plaats van betonklinkers komen er dubbelklinkers. De werken in de Vinkenhofstraat zijn al voltooid, die in de Tuinwijk zijn over twee weken afgerond. Deze twee projecten samen hadden een kostprijs van 246.868,60 euro.

Als de weersomstandigheden het toelaten, wordt er nog dit jaar werk gemaakt van een nieuw voetpad in de Kempenarestraat tussen de Mechelsesteenweg en huisnummer 55 (LC Packaging) over een lengte van 238 meter. In de Begoniastraat zal over een afstand van 533 meter de bestaande betontegels vervangen worden door dubbelklinkers.

N-VA-schepen De Pauw besluit: “We zorgen als gemeente dus voor meer dan 3 kilometer nieuwe voetpaden, dit vooral in de buurt of de nabijheid van scholen of in woonwijken met veel voetgangersverkeer. Op die manier rendeert ons investeringsprogramma zeer sterk.”

Joris De Pauw, schepen van openbare werken (N-VA)
0473 22 00 16, joris.de.pauw [at] skw.be