Sint-Katelijne-Waver investeert in openbare werken

Op 9 oktober 2019

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver vernieuwde in 2019 2,6 kilometer voetpaden, goed voor ruim 400.000 euro. Momenteel worden er ook een aantal asfalteringswerken uitgevoerd in de gemeente.

De voetpaden werden vernieuwd in Kanadastraat, Bloemenveldweg, Dennestraat en Albertstraat. Joris De Pauw, schepen van openbare werken (N-VA): “Het gemeentebestuur besliste om in de Kempenarestraat een volledig nieuw voetpad aan te leggen tussen de bushalte langs de Mechelsesteenweg en de bedrijven LC Packaging en maatwerkbedrijf WEBO. Op die manier willen we de verkeersveiligheid van de werknemers van beide bedrijven vergroten.”

In Zorgvliet werd de parkeerstrook vernieuwd. Dit najaar zal ook het fietspad tussen Fortsesteenweg en Goorboslei aan de onpare zijde worden vernieuwd. Als alle werken achter de rug zijn, zal het gemeentebestuur in 2019 in totaal 413.126,74 euro (inclusief BTW) hebben geïnvesteerd in het vernieuwen of aanleggen van nieuwe voetpaden.

De voorbije dagen werden asfalteringswerken uitgevoerd in een zijstraat van de Lombaardstraat, een deel van de Fortsesteenweg en een deel van de Duffelstraat.

Voor meer informatie, contacteer:
Joris De Pauw, schepen van openbare werken
0473 22 00 16, joris.de.pauw [at] skw.be