Samen met Natuurpunt werken we aan de toegankelijkheid van de Gasthuisbossen

Op 12 juli 2019

De voorbije weken werd aan de Gasthuisbossen ter hoogte van de toegang langs de Berlaarbaan een kleine verharde parking aangelegd. De parking biedt plaats aan een 4-tal auto’s en 4-tal auto’s met trailers voor ruiters.

De Hondsbossen en Gashuisbossen worden beheerd door Natuurpunt. Bezoekers kunnen er prachtige boswandelingen maken maar ook ruiters zijn er welkom op het mooie ruiterpad dat de gemeente in samenwerking met Natuurpunt realiseerde.

N-VA-schepen Joris De Pauw: “Tot voor kort was er aan de ingang langs de Berlaarbaan geen degelijke infrastructuur, zodat bestuurders her en der parkeerden. In overleg met Natuurpunt en enkele ruiters werd een oplossing uitgewerkt. De voorbije weken werd een verharde parking aangelegd. De gemeente investeerde zo’n 7.500 euro”.

Zowel wandelaars, lopers en ruiters kunnen vanaf deze parking een bewegwijzerde route volgen. Ruiters kunnen gebruik maken van een speciaal aangelegd ruiterpad. Wandelaars met honden moeten hun viervoeter aan de leiband houden.

“Op die manier werken we aan de toegankelijkheid van één van de belangrijke groene longen in onze gemeente”, stelt De Pauw. “We trachten bezoekers zo goed mogelijk te faciliteren, zodat iedereen kan genieten van het groen in onze gemeente.”

Op termijn zal er aan de toegangspoort via Muilshoek bijkomend een ruime parking worden voorzien.

Joris De Pauw, schepen van openbare werken en milieu
0473 22 00 16, joris.de.pauw [at] skw.be