Op 14-10 kiest u voor ... twaalf grote werken!

Op 24 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

De komende legislatuur wil de N-VA de kracht van verandering verder zetten. Naast onze visie (die u hier kan lezen) en onze 200 concrete actiepunten (die u hier kan lezen), engageren we ons in het bijzonder voor deze “12 werken van N-VA Katelijne & Waver”:

I. Dorpskernvernieuwingen Onze-Lieve-Vrouw-Waver en Centrum

We steken deze dorpskernen in een nieuw kleedje, met aandacht voor toegankelijkheid voor iedereen, voor de fiets, vlot en veilig verkeer, parkeermogelijkheden nabij voor onze middenstand, erfgoed en groen.

II. Grote rioleringswerken en heraanleg straten

Molenstraat, Leemstraat, Berlaarbaan, Bosstraat, Wolvestraat, Waverstraat, Zonstraat, Bredeheide, Wilsonstraat, Kempenarestraat, Vossevelden, Beukendreef, Netestraat, Fermerijstraat, Bergstraat, Oude Bergstraat, Heivelden, Heiken, Rozenlaan, Dorp, Dijk, Lintseheide, Schorsemolenstraat, …  Al deze straten staan op de planning, dankzij de N-VA.

III. Zorg-site

De bouw van het woonzorgcentrum is eindelijk begonnen. We voorzien een lokaal dienstencentrum, drie maal per week een dorpsrestaurant en een centraal zorgloket met tal van hulpmiddelen voor wie slechter te been is.

IV. Fuif- en evenementenzaal

Onze jongeren moeten beter kunnen fuiven. De huidige zalen in onze woonkernen zijn dan ook niet ideaal. Niet voor hen, en niet voor de buurt. Gelukkig hebben we grond kunnen aankopen voor de bouw van een fuif- en evenementenzaal. Deze goed uitgeruste zaal wordt de oplossing voor fuiven, optredens, voorstellingen, concerten, …

V. Speel- en sportparadijs Bruultjeshoek-site

De Bruultjeshoek-site wordt verder uitgebouwd tot een waar speel- en sportparadijs: een avontuurlijk speelterrein achter de nieuwbouw van scouts en gidsen, een voetbalveld, een grasvolleybalveld, een strandvolleybalveld, een BMX-terrein, een Finse piste, fitnesstoestellen, een uitbreiding van de sporthal zelf, …

VI. Investeren in moderne technologie, zoals ANPR-camera’s en overlastcamera’s

Deze legislatuur werd onder impuls van de N-VA ingestapt in het ANPR-verhaal. Inmiddels zijn er al 15 ANPR-camera’s in onze gemeente actief. Daarnaast zijn er ook 3 overlastcamera’s gekocht. We gaan verder op dit elan en investeren verder in technologie, zoals camera’s, maar ook in slimme sensoren, dashcams en apps.

VII. Belastingen doorlichten en herzien

We maken een grondige doorlichting van al onze belastingen. Pestbelastingen schaffen we af of hervormen we. Op zijn minst willen we de bedrijfsbelasting voor starters en mensen in bijberoep versoepelen met vrijstellingen. Indien de financiële toestand het toelaat, zullen we de aanvullende personenbelasting nog meer laten dalen.

VIII. Meer hondenlosloopzones

De eerste hondenlosloopzones werden, onder impuls van de N-VA, geopend in onze gemeente. Het succes hiervan leidt maar tot één conclusie: we gaan er nog aanleggen.

IX. Flankerende maatregelen aan R6

De R6 zorgt voor een betere mobiliteit en voor een ontlasting van onze lokale wegen. Maar we blijven ijveren voor de nodige milderende maatregelen zoals geluidsschermen.

X. Uitbreiding van het Waverwoud en het ruiterpad

Het Waverwoud is een prachtige “groene long” in onze gemeente. Het daarbij aangelegde ruiterpad is een schot in de roos. We breiden deze initiatieven verder uit.

XI. Meer steun voor onze erfgoed-parels

Onze gemeente heeft verschillende erfgoed-pareltjes met een groot cultureel en toeristisch belang. We brengen alles in kaart, zodat we gericht de nodige ondersteuning kunnen bieden.

XII. Nog meer inspraak voor onze kinderen en jongeren

De inspraak en communicatie is sterk verbeterd deze legislatuur. We bouwen verder op ons behaalde label van Kindvriendelijke gemeente en breiden de communicatie naar onze jongeren en kinderen gericht uit: we starten een jeugdwerkraad voor jeugdbewegingen, een jeugdraad voor ‘niet-georganiseerde’ jeugd vanaf 12 jaar en een kindergemeenteraad voor 8- tot 12-jarigen. Én we maken werk van een hippe kinder-huisstijl met een eigen mascotte.