De komende legislatuur wil de N-VA de kracht van verandering voortzetten.
We engageren ons in het bijzonder voor deze “12 Werken van N-VA Katelijne & Waver” en 200 concrete actiepunten!

Eén duidelijke visie, 12 Werken en 200 concrete actiepunten...

De N-VA heeft de afgelopen jaren bewezen dat de verandering werkt. Onder leiding van de N-VA is onze gemeente bruisend, een stuk veiliger, financieel gezond en er werd geïnvesteerd in de toekomst. Met uw steun en stem zetten we dit verantwoord beleid verder.

De N-VA wil een veilige gemeente

We gaan de strijd aan met criminaliteit op alle vlakken en treden kordaat op waar nodig. Dit geldt ook voor de verkeersveiligheid. We investeren enerzijds verder in de infrastructuur door de heraanleg van straten en pleinen, door te werken aan veilige en comfortabele fietspaden, enzovoort. Anderzijds investeren we ook in technologische politie-ondersteuning, zoals ANPR-camera’s (camera’s met automatische nummerplaatherkenning), overlastcamera’s en dashcams.

Maar ook de ‘kleinere’ overtredingen pakken we aan. Zo hanteren we een nultolerantie voor zwerfvuil.

We werken ook aan het “veiligheidsgevoel”. Mensen moet zich veilig, geborgen en echt thuis voelen in onze gemeente. Ook daar zetten we op in.

We zijn een Vlaamse gemeente, en daar zijn we trots op

Onze gemeente is en blijft een landelijke en groene gemeente. Nederlands, in al zijn dialecten, is onze taal.

Bouwen aan een Vlaamse gemeenschap betekent ook dat we de meest kwetsbaren meetrekken. Mensen in armoede moeten geholpen worden om zo weer hun plaats in onze samenleving te kunnen opnemen.  We ondersteunen mensen met een beperking. Integrale toegankelijkheid, zowel bij de aanleg van straten, pleinen en gebouwen als bij het organiseren van onze dienstverlening, is voor ons geen hol begrip.  Ook dierenwelzijn ligt ons nauw aan het hart.

Sint-Katelijne-Waver bruist weer. En dat moeten we zo houden. De gemeente organiseert en ondersteunt wie organiseert. En dan denken we aan heel wat organisaties, verenigingen, clubs, scholen, straat- en wijkcomités en lokale ondernemers.

Vlaanderen staat ook bekend om zijn erfgoed. In onze gemeente zijn er pareltjes te vinden waar heel wat centrumsteden -terecht- jaloers op zijn. Die parels verdienen, nog meer dan vandaag, onze steun.

Een verantwoord beleid is voor de N-VA een evidentie

We presenteren elk jaar een budget in evenwicht. We lichten de belastingen door. Waar mogelijk schaffen we pest-belastingen af of hervormen ze. En we behouden steeds ruimte om verder te investeren, in de toekomst van onze gemeente.

Deze moderne tijd biedt ons ontzettend veel mogelijkheden. Daar moeten we op inzetten. Sowieso breiden we ons cameranetwerk uit: zowel ANPR-camera’s, overlastcamera’s als flitscamera’s. Maar ook slimme sensoren en apps moeten ons leven comfortabeler maken.

Een verantwoord beleid betekent een beleid waar de burger voorop staat. We gaan verder op het elan van inspraak en communicatie. De kernraden en onze informatie op sociale media blijven we behouden. We werken aan communicatie op maat. Zo zullen we voor onze kinderen en jongeren een eigen kinderstijl met mascotte ontwikkelen en gaan we voor een jeugdwerkraad, een jeugdraad en een kindergemeenteraad.

We denken aan de toekomst en denken dus duurzaam. Dit blijft een rode draad in ons beleid en in alle beslissingen.

Met deze visie gaan we voor een veilige thuis in een welvarend Sint-Katelijne-Waver. Met onze 12 Werken, die u op deze pagina kan lezen, met 200 zeer concrete actiepunten (die u hier kan lezen) én met onze enthousiaste ploeg, staan we klaar voor opnieuw 6 jaar Verandering die Werkt!Een veilige thuis in een welvarend Sint-Katelijne-Waver

Uw burgemeester,

Kristof Sels

I. Dorpskernvernieuwingen Onze-Lieve-Vrouw-Waver en Centrum

We steken deze dorpskernen in een nieuw kleedje, met aandacht voor toegankelijkheid voor iedereen, voor de fiets, vlot en veilig verkeer, parkeermogelijkheden nabij voor onze middenstand, erfgoed en groen.

II. Grote rioleringswerken en heraanleg straten

Molenstraat, Leemstraat, Berlaarbaan, Bosstraat, Wolvestraat, Waverstraat, Zonstraat, Bredeheide, Wilsonstraat, Kempenarestraat, Vossevelden, Beukendreef, Netestraat, Fermerijstraat, Bergstraat, Oude Bergstraat, Heivelden, Heiken, Rozenlaan, Dorp, Dijk, Lintseheide, Schorsemolenstraat, …  Al deze straten staan op de planning, dankzij de N-VA.

III. Zorg-site

De bouw van het woonzorgcentrum is eindelijk begonnen. We voorzien een lokaal dienstencentrum, drie maal per week een dorpsrestaurant en een centraal zorgloket met tal van hulpmiddelen voor wie slechter te been is.

IV. Fuif- en evenementenzaal

Onze jongeren moeten beter kunnen fuiven. De huidige zalen in onze woonkernen zijn dan ook niet ideaal. Niet voor hen, en niet voor de buurt. Gelukkig hebben we grond kunnen aankopen voor de bouw van een fuif- en evenementenzaal. Deze goed uitgeruste zaal wordt de oplossing voor fuiven, optredens, voorstellingen, concerten, …

V. Speel- en sportparadijs Bruultjeshoek-site

De Bruultjeshoek-site wordt verder uitgebouwd tot een waar speel- en sportparadijs: een avontuurlijk speelterrein achter de nieuwbouw van scouts en gidsen, een voetbalveld, een grasvolleybalveld, een strandvolleybalveld, een BMX-terrein, een Finse piste, fitnesstoestellen, een uitbreiding van de sporthal zelf, …

VI. Investeren in moderne technologie, zoals ANPR-camera’s en overlastcamera’s

Deze legislatuur werd onder impuls van de N-VA ingestapt in het ANPR-verhaal. Inmiddels zijn er al 15 ANPR-camera’s in onze gemeente actief. Daarnaast zijn er ook 3 overlastcamera’s gekocht. We gaan verder op dit elan en investeren verder in technologie, zoals camera’s, maar ook in slimme sensoren, dashcams en apps.

VII. Belastingen doorlichten en herzien

We maken een grondige doorlichting van al onze belastingen. Pestbelastingen schaffen we af of hervormen we. Op zijn minst willen we de bedrijfsbelasting voor starters en mensen in bijberoep versoepelen met vrijstellingen. Indien de financiële toestand het toelaat, zullen we de aanvullende personenbelasting nog meer laten dalen.

VIII. Meer hondenlosloopzones

De eerste hondenlosloopzones werden, onder impuls van de N-VA, geopend in onze gemeente. Het succes hiervan leidt maar tot één conclusie: we gaan er nog aanleggen.

IX. Flankerende maatregelen aan R6

De R6 zorgt voor een betere mobiliteit en voor een ontlasting van onze lokale wegen. Maar we blijven ijveren voor de nodige milderende maatregelen zoals geluidsschermen.

X. Uitbreiding van het Waverwoud en het ruiterpad

Het Waverwoud is een prachtige “groene long” in onze gemeente. Het daarbij aangelegde ruiterpad is een schot in de roos. We breiden deze initiatieven verder uit.

XI. Meer steun voor onze erfgoed-parels

Onze gemeente heeft verschillende erfgoed-pareltjes met een groot cultureel en toeristisch belang. We brengen alles in kaart, zodat we gericht de nodige ondersteuning kunnen bieden.

XII. Nog meer inspraak voor onze kinderen en jongeren

De inspraak en communicatie is sterk verbeterd deze legislatuur. We bouwen verder op ons behaalde label van Kindvriendelijke gemeente en breiden de communicatie naar onze jongeren en kinderen gericht uit: we starten een jeugdwerkraad voor jeugdbewegingen, een jeugdraad voor ‘niet-georganiseerde’ jeugd vanaf 12 jaar en een kindergemeenteraad voor 8- tot 12-jarigen. Én we maken werk van een hippe kinder-huisstijl met een eigen mascotte.