Op 14-10 kiest u voor ... één duidelijke visie!

Op 24 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

De N-VA heeft de afgelopen jaren bewezen dat de verandering werkt. Onder leiding van de N-VA is onze gemeente bruisend, een stuk veiliger, financieel gezond en er werd geïnvesteerd in de toekomst. Met uw steun en stem zetten we dit verantwoord beleid verder.

De N-VA wil een veilige gemeente

We gaan de strijd aan met criminaliteit op alle vlakken en treden kordaat op waar nodig. Dit geldt ook voor de verkeersveiligheid. We investeren enerzijds verder in de infrastructuur door de heraanleg van straten en pleinen, door te werken aan veilige en comfortabele fietspaden, enzovoort. Anderzijds investeren we ook in technologische politie-ondersteuning, zoals ANPR-camera’s (camera’s met automatische nummerplaatherkenning), overlastcamera’s en dashcams.

Maar ook de ‘kleinere’ overtredingen pakken we aan. Zo hanteren we een nultolerantie voor zwerfvuil. We werken ook aan het “veiligheidsgevoel”. Mensen moet zich veilig, geborgen en echt thuis voelen in onze gemeente. Ook daar zetten we op in.

We zijn een Vlaamse gemeente, en daar zijn we trots op

Onze gemeente is en blijft een landelijke en groene gemeente. Nederlands, in al zijn dialecten, is onze taal.

Bouwen aan een Vlaamse gemeenschap betekent ook dat we de meest kwetsbaren meetrekken. Mensen in armoede moeten geholpen worden om zo weer hun plaats in onze samenleving te kunnen opnemen. We ondersteunen mensen met een beperking. Integrale toegankelijkheid, zowel bij de aanleg van straten, pleinen en gebouwen als bij het organiseren van onze dienstverlening, is voor ons geen hol begrip. Ook dierenwelzijn ligt ons nauw aan het hart.

Kristof Sels, uw burgemeester

Sint-Katelijne-Waver bruist weer. En dat moeten we zo houden. De gemeente organiseert en ondersteunt wie organiseert. En dan denken we aan heel wat organisaties, verenigingen, clubs, scholen, straat- en wijkcomités en lokale ondernemers.

Vlaanderen staat ook bekend om zijn erfgoed. In onze gemeente zijn er pareltjes te vinden waar heel wat centrumsteden -terecht- jaloers op zijn. Die parels verdienen, nog meer dan vandaag, onze steun.

Een verantwoord beleid is voor de N-VA een evidentie

We presenteren elk jaar een budget in evenwicht. We lichten de belastingen door. Waar mogelijk schaffen we pest-belastingen af of hervormen ze. En we behouden steeds ruimte om verder te investeren, in de toekomst van onze gemeente.

Deze moderne tijd biedt ons ontzettend veel mogelijkheden. Daar moeten we op inzetten. Sowieso breiden we ons cameranetwerk uit: zowel ANPR-camera’s, overlastcamera’s als flitscamera’s. Maar ook slimme sensoren en apps moeten ons leven comfortabeler maken.

Een verantwoord beleid betekent een beleid waar de burger voorop staat. We gaan verder op het elan van inspraak en communicatie. De kernraden en onze informatie op sociale media blijven we behouden. We werken aan communicatie op maat. Zo zullen we voor onze kinderen en jongeren een eigen kinderstijl met mascotte ontwikkelen en gaan we voor een jeugdwerkraad, een jeugdraad en een kindergemeenteraad.

We denken aan de toekomst en denken dus duurzaam. Dit blijft een rode draad in ons beleid en in alle beslissingen.

Met deze visie gaan we voor een veilige thuis in een welvarend Sint-Katelijne-Waver. Met onze 12 Werken, die u op HIER kan lezen, met 200 zeer concrete actiepunten, die u HIER kan lezen én met onze enthousiaste ploeg, die u HIER terugvinden kan, staan we klaar voor opnieuw 6 jaar Verandering die Werkt! Een veilige thuis in een welvarend Sint-Katelijne-Waver...

Uw burgemeester,

Kristof Sels