Kinderen geven mening voor nieuw speeltoestel

Op 12 juli 2022

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver zal in speeltuin ‘Blauwe Pinguïn’ aan de Kanadastraat een nieuw speeltoestel plaatsen. De kleuters van BKO Speelhuis mochten vandaag aangeven welk toestel dat volgens hen best wordt.

Een van de toestellen in de speeltuin is stuk en moet vervangen worden. Alvorens iets nieuws te bestellen, wil het Huis van het Kind weten wat voor speeltoestel er volgens kinderen ontbreekt.

"Met de kleuters van de buitenschoolse opvang Speelhuis trokken we naar het speeltuintje”, vertelt N-VA-schepen van jeugd Jeroen Baeten. “Ze mochten er eerst een tijdje spelen. Nadien vroeg Yente van onze jeugddienst aan hen welk speeltoestel ze hier nog graag zouden hebben. Hij toonde de kinderen tekeningen van allerlei toestellen. Zo konden zij aangeven wat hun voorkeur wegdraagt.”

“Op basis van de antwoorden van de kinderen zullen we beslissen welk speeltoestel we aankopen voor de Blauwe Pinguïn. We hopen het toestel in de loop van het najaar te kunnen plaatsen”, besluit schepen Baeten.

Voor meer info, contacteer:
Jeroen Baeten, schepen van jeugd (N-VA)
0479 90 14 98, jeroen.baeten [at] skw.be