Katelijnse kindermascotte Skwibus lanceert eigen lied

Op 6 juli 2023

Zondag, tijdens het Feest van Vlaanderen, lanceerde het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver het nieuwe Skwibus-lied. Met dit lied wil de Katelijnse kindermascotte kinderen laten zingen, dansen en spelen.

Sint-Katelijne-Waver is erkend als kindvriendelijke gemeente. Om dat kindvriendelijke karakter te benadrukken, lanceerde het twee jaar geleden een kindvriendelijke huisstijl en een kindermascotte, Skwibus. “Je komt Skwibus niet alleen tegen op onze website, sociale media en in publicaties, ook tijdens heel wat evenementen voor kinderen, jongeren en gezinnen is hij van de partij”, vertelt N-VA-schepen van jeugd Jeroen Baeten. “Na kleurplaten, tattoo’s, brochures, … kon een eigen Skwibuslied niet ontbreken. Want waar Skwibus is, is het feest! En daar hoort muziek bij.”

Het nieuwe Skwibuslied is een compositie van groot Skwibus-fan Kanza Mees. “We kozen bewust voor een lied dat jong en oud vlot kan meezingen. Een echte oorwurm waar ook een specifiek dansje bij hoort”, aldus schepen Baeten. “Het lied gaat over Skwibus en over hoe leuk je kan spelen en ravotten in onze gemeente.”

Zondag was het lied een eerste keer te horen tijdens het Feest van Vlaanderen aan het gemeentehuis. We begonnen dat Feest van Vlaanderen om 16 uur met een Skwibus-kinderdisco. Een uur lang konden kinderen mee zingen en dansen, met het nieuwe Skwibuslied als hoogtepunt.

"Vanaf nu zal het Skwibuslied vaak te horen zijn in onze kinderopvangen en op de Speelbal. Ook ouders, onthaalouders, crèches, scholen, jeugdverenigingen en al wie met kinderen werkt, kunnen het gebruiken om hen een fijn moment te bezorgen.”

Het Skwibuslied is sinds maandag te beluisteren en te bekijken op huisvanhetkind.skw.be/skwibuslied. Dinsdag verscheen het ook op Spotify.

Jeroen Baeten, N-VA-schepen van jeugd
0479 90 14 98, jeroen.baeten [at] skw.be