Heraanleg Schorsemolenstraat klaar tegen bouwverlof

Op 25 maart 2021

Op dinsdag 4 mei starten de wegenis- en rioleringswerken in de Schorsemolenstraat in Sint-Katelijne-Waver. In het smalle stuk van de straat tussen IJzerenveld en de bocht omhoog komt een nieuwe gescheiden riolering en wordt de weginrichting volledig vernieuwd.

Met dit project willen Pidpa-HidroRio en de gemeente Sint-Katelijne-Waver de Schorsemolenstraat uitrusten met een gescheiden rioleringsstelsel zodat het afvalwater gescheiden kan worden ingezameld van het regenwater. De bestaande dakafvoeren worden door de aannemer aan de voorzijde van de woning afgekoppeld en aangesloten op de nieuwe regenwaterleiding. In de nabije toekomst zal het project verder aansluiten richting de Borgersteinlei.

Het gemeentebestuur zorgt aan de oppervlakte voor een nieuwe rijbaan en nieuw voetpad. “We kregen regelmatig klachten over de staat van het voetpad en dat het te smal was. Ook de asfalte rijbaan was volledig versleten”, aldus schepen De Pauw. “We voorzien nu een volledig nieuwe bovenbouw met een nieuwe rijbaan, een nieuw comfortabel voetpad van 1,5 meter breed, vernieuwde parkeerplaatsen en nieuwe groenaanplantingen. Er komt nieuwe openbare led-verlichting en de nutsleidingen worden volledig ondergronds geplaatst.”

De nutsmaatschappijen zijn ondertussen gestart met de voorbereiden werken uit te voeren. Op 4 mei start de firma Van den Putte uit Gierle met de eigenlijke werken. “Als alles vlot verloopt, zou tegen het bouwverlof het grootste deel klaar moeten zijn zodat de straat dan open kan”, besluit schepen De Pauw.

Het kostenplaatje van deze werken bedraagt 170.000 euro, btw inbegrepen. Het gemeentebestuur neemt hiervan 90.000 euro voor haar rekening. Pidpa betaalt de rest.

Voor meer informatie, contacteer:
Joris De Pauw, schepen van openbare werken (N-VA)
0473 22 00 16, joris.de.pauw [at] skw.be