Feestelijke opening nieuw woonzorgcentrum Bosbeekhof

Op 25 september 2020

Oorspronkelijk zouden de bewoners van woonzorgcentrum Sint-Elisabeth in het voorjaar van 2019 verhuizen naar hun nieuwe thuis. Nu is het eindelijk zover: begin oktober kunnen ze verhuizen naar het nieuwe gebouw. Op 25 september werd het woonzorgcentrum al officieel geopend.

Jeroen Baeten (N-VA), ondervoorzitter van Zorgbedrijf Rivierenland: “We zijn erg trots dat we eindelijk het officiële startschot kunnen geven. Het nieuwe woonzorgcentrum is er niet zonder slag of stoot gekomen. Na het waterlek vorig jaar en de coronacrisis dit jaar, is dit een fijn moment. Het is geweldig om te zien hoe alle medewerkers nog steeds enthousiast meewerkten naar deze opening toe. Het is indrukwekkend om te zien wat zij hier in deze korte tijd realiseren.”

Na de officiële opening volgt nog een heel openingsweekend. Iedereen die van ver of dichtbij betrokken is bij het woonzorgcentrum kreeg een uitnodiging om het te komen bezoeken, zij het 'coronaproof'. Enkel de personen die een uitnodiging kregen, kunnen zich registreren voor een bezoek aan het gebouw.

Jeroen Baeten: “In deze eerste fase zijn de woongelegenheden voor de bewoners afgewerkt. Iedere bewoner beschikt over een eigen éénpersoonskamer met een eigen badkamer. Er zijn 3 wijken in het woonzorgcentrum en elke wijk bestaat uit twee straten. De namen van die wijken en straten kwamen, net als de naam van het woonzorgcentrum, tot stand na inspraak van bewoners, familie en medewerkers. Per straat is er een gemeenschappelijk leefruimte met keuken voorzien en een terras. De tuin maakt het helemaal af. Dit wordt echt een fijne plek om te wonen en te leven.”

In de tweede bouwfase zal er een lokaal dienstencentrum worden gebouwd. Het oude gebouw wordt dit najaar bijna volledig afgebroken. Alleen de voorkant met de twee torens blijft staan. En daarna begint de opbouw tot een nieuw lokaal dienstencentrum waar de buurtbewoners ook terecht zullen kunnen voor een hapje, een drankje en heel wat toffe activiteiten. De bewoners kijken nu vooral uit naar de dag dat de verhuis achter hen ligt. Begin oktober, na het openingsweekend zullen zij allen in hun nieuwe thuis een plekje vinden.

Jeroen Baeten, voorzitter gemeenteraad Sint-Katelijne-Waver en ondervoorzitter Zorgbedrijf Rivierenland.
0479/90.14.98, jeroen.baeten [at] n-va.be.