Ambitieuze combinatie van ervaring én verjonging

Op 9 mei 2022

N-VA Sint-Katelijne-Waver onthult nieuwe namen voor diverse beleidsfuncties

N-VA Sint-Katelijne-Waver is klaar met het leggen van een heuse puzzel. Naast het nieuwe bestuur, maakte de meerderheidspartij ook bekend wie schepen Joris De Pauw, gemeenteraadslid Elke Hellemans en BCSD-lid Jan Van Itterbeeck zullen opvolgen.

Bart De Boeck treedt in de voetsporen van Joris De Pauw

Nadat Joris De Pauw bekendmaakte zijn ambt van schepen te willen neerleggen en enkel nog gemeenteraadslid te blijven, ging N-VA Sint-Katelijne-Waver op zoek naar een geschikte opvolger.  Die vond het in de persoon van Bart De Boeck. Voormalig OCMW-raadslid en gemeenteraadslid De Boeck is reeds lang actief binnen N-VA en woont in de buurt van het station.  Nog ietwat onbekend bij het grote publiek, bouwde de van opleiding zijnde ergotherapeut in de voorbije jaren alvast een betrouwbare reputatie in diverse dossiers op. Bart De Boeck neemt de bevoegdheden omgeving (ruimtelijke ordening en milieu), huisvesting en patrimonium over van Joris De Pauw en de bevoegdheid toerisme van N-VA-burgemeester Kristof Sels terwijl deze laatste de bevoegdheid openbare werken van De Pauw overgeheveld krijgt.

Sander Jeurissen volgt gemeenteraadslid Elke Hellemans op

Wegens professionele redenen stelde ook Elke Hellemans haar mandaat van gemeenteraadslid ter beschikking.  Zij wordt vervangen door eerste opvolger Sander Jeurissen, afkomstig uit Pasbrug-Nieuwendijk, die hiermee het jongste lid van de gemeenteraad wordt.

Ilse Nauwelaerts voor Jan Van Itterbeeck bij BCSD

In het Bijzonder Comite voor de Sociale Dienst (BCSD) neemt Jan Van Itterbeeck ontslag wegens persoonlijke redenen.  Hij krijgt Ilse Nauwelaerts in zijn voetsporen terwijl Veerle Stoffelen hem vervangt in zijn rol van fractieleider binnen het BCSD.

“Met de nodige jaren dienst op de teller binnen het lokale N-VA bestuur en de laatste jaren meer dan ooit genuanceerd, oud en wijs geworden, ben ik blij met dit mandaat binnen het BCSD.  Dit is de plaats bij uitstek om ons verhaal van rechten en plichten in de praktijk te brengen!”, klinkt het bij Ilse Nauwelaerts.

Nieuw afdelingsbestuur

Tot slot verkoos men ook een nieuw afdelingsbestuur.  Frank Geets blijft voorzitter en krijgt het gezelschap van N-VA jongere Sander Jeurissen als ondervoorzitter.  De andere bestuursfuncties blijven in dezelfde vertrouwde handen.  Met opkomend en politiek begeesterd talent Sander Jeurissen onderstreept N-VA Sint-Katelijne-Waver haar blik op de toekomst.

Dankbaar en toekomstgericht

“We zijn een verantwoordelijke beleidspartij, wars van clientelisme en opportunisme.  Bij het leggen van deze puzzel combineren we ervaring met verjonging.  De gekozen opvolgers zullen vriend en vijand verbazen met hun inzet en hun energie”, stelt voorzitter Frank Geets.

“En natuurlijk ben ik ook heel dankbaar voor de tomeloze, jarenlange inzet van Joris, Elke en Jan in hun respectievelijke functies binnen de verschillende bestuursorganen.  Dat we voortaan nog op hen mogen rekenen voor tips en advies is een extra troef!” besluit de N-VA-afdelingsvoorzitter.

Voor meer info, contacteer:

Frank Geets - voorzitter
M: 0485 769785 / E: frank.geets [at] n-va.be

Sander Jeurissen - ondervoorzitter
M: 0478 030489 / E: sander.jeurissen [at] n-va.be

Bart De Boeck - toekomstig schepen voor Ruimtelijke Ordening,
Milieu, huisvesting, toerisme en patrimonium
M: 0474 464132 / E: bart.deboeck [at] n-va.be

Ilse Nauwelaerts - toekomstig lid Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst
M: 0476 764807 / E: ilse.nauwelaerts [at] n-va.be

Kristof Sels - burgemeester, algemeen beleid, coördinatie, politie en brandweer,
dienstverlening, openbare werken, communicatie, inspraak, participatie en jeugd- en sportbeleid