Werken in fase 1 Molenstraat zo goed als klaar

Op 27 juni 2022

Iets meer dan 13 maanden na de start zijn de werken in fase 1 van de Molenstraat in Sint-Katelijne-Waver klaar. Vandaag legt de aannemer de bovenste asfaltlaag. Ook in fase 2 schieten de werken goed op.

Tussen het Dorp en de Scheerlei brengt de aannemer vandaag de bovenste asfaltlaag aan. Enkel ter hoogte van de bushalte, tussen huisnummer 97 en 111, komt er geen asfalt, maar beton. Deze wordt gestort op maandag 4 juli. “Dankzij deze werken kunnen we zeggen dat de werken in fase 1 voor 98 procent klaar zijn”, vertelt N-VA-burgemeester en schepen van openbare werken Kristof Sels.

“Het resultaat mag er zijn. De Molenstraat is een mooie, comfortabele én veilige straat geworden. De werken hadden uiteraard een enorme impact op de bewoners en passanten. We hopen dat ook zij tevreden zijn van het resultaat”, aldus de burgemeester.

Ook de bewoners van fase 2, die loopt tot voorbij de gemeentegrens met Putte, gaan stofvrij het bouwverlof in. Afgelopen vrijdag werd in dat stuk al de onderste asfaltlaag aangebracht. “De riolering zit er volledig in de grond”, aldus Sels. “Na het bouwverlof gaat de aannemer er verder met de weginrichting.”

Feestje voor de buurtbewoners

Om het einde van de werken in fase 1 te vieren, nodigt het gemeentebestuur alle bewoners van de Molenstraat en zijstraten uit voor een drink. “Op die manier willen we hen bedanken voor hun geduld, begrip en medewerking. Deze mensen krijgen vandaag of morgen een uitnodiging in de brievenbus”, besluit de burgemeester.

Foto’s © Georges Verschoren

Voor meer info, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester en schepen van openbare werken (N-VA)
0494 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be