Sint-Katelijne-Waver subsidieert jeugdverenigingen voor gebruik van erkende bewakingsfirma’s bij fuiven

Op 26 augustus 2021

Erkende jeugdverenigingen die voor hun fuiven een beroep doen op een erkende bewakingsfirma, kunnen voortaan rekenen op een extra fuifcheque van 250 euro. Die aanpassing van het bestaande reglement van de fuifcheques wil het gemeentebestuur op 6 september laten goedkeuren door de gemeenteraad.

In Sint-Katelijne-Waver krijgen erkende jeugdverenigingen een fuifcheque van 250 euro om een deel van de kosten voor een zaal of tent te dekken. In de toekomst zullen ze een tweede fuifcheque krijgen als ze voor de beveiliging een beroep doen op een erkende bewakingsfirma.

“Reeds voor corona gaven onze jeugdverenigingen te kennen dat de huur van een erkende bewakingsfirma een grote hap uit hun fuifbudget is. Omdat we goede en professionele beveiliging belangrijk vinden, willen we hen hierbij financieel ondersteunen”, vertelt N-VA-burgemeester en schepen van jeugd Kristof Sels.

De uitbreiding van fuifcheques zal er ook voor zorgen dat meer verenigingen aanspraak kunnen maken op ondersteuning. “Jeugdverenigingen die geen zaal of tent huurden, konden voorheen geen aanspraak maken op de fuifcheques. Dat zal nu wel het geval zijn”, besluit burgemeester Sels.

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver voorziet jaarlijks 6.000 euro aan fuifcheques. Als dat bedrag aan het einde van het jaar niet volledig is uitgegeven, kunnen jeugdverenigingen een aanvraag indienen voor een bijkomende fuifcheque.

Kristof Sels, burgemeester en schepen van sport en jeugd
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be