Sint-Katelijne-Waver schenkt 20.000 euro aan Rode Kruis en jeugdverenigingen

Op 2 augustus 2021

De wateroverlast in juli trof heel wat gezinnen in ons land. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver schenkt 10.000 euro aan het Rode Kruis om in te zetten voor noodhulp. Daarnaast voorziet het bestuur nog eens 10.000 euro om alle erkende jeugdverenigingen die deze zomer een kamp organiseren te ondersteunen.

“Het gemeentebestuur leeft enorm mee met onze landgenoten die getroffen werden door de watersnood. Een financiële gift is een van de beste manieren om de slachtoffers vooruit te helpen, daarom schenken we 10.000 euro aan het Rode Kruis”, vertelt N-VA-burgemeester Kristof Sels. “Op deze manier dragen we bij aan het herstel van de getroffen regio’s. Katelijnenaars die graag helpende handen uit de mouwen steken, kunnen zich aanmelden als vrijwilliger bij het Rode Kruis.”

Ook steun voor jeugdverenigingen

“Het grondgebied van onze gemeente bleef dan wel gespaard van extreme wateroverlast, dat gold niet voor alle kampen van onze jeugdverenigingen”, gaat Sels verder. “Daarnaast zorgden de coronamaatregelen, en soms ook -besmettingen, voor extra uitdagingen. Daarom besloot het gemeentebestuur ook 10.000 euro te verdelen onder alle erkende Katelijnse jeugdverenigingen die deze zomer een kamp organiseerden of nog op kamp vertrekken.”

Kristof Sels, burgemeester en schepen van sport en jeugd (N-VA)
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be