Sint-Katelijne-Waver rolt rode loper uit voor nieuwe medewerkers

Op 8 september 2021

Heel wat lokale besturen hebben het moeilijk om bepaalde functies in te vullen. Nochtans zit een job bij een lokaal bestuur vol boeiende uitdagingen en geniet je als medewerker tal van aantrekkelijke voordelen. Om kandidaat-medewerkers kennis te laten maken met de inhoud en werkomstandigheden, organiseert het lokaal bestuur van Sint-Katelijne-Waver op donderdag 16 september een jobbeurs. Voor zeven functies hoopt het zo de geschikte kandidaat te overtuigen.

Een manager omgeving, een krak in stedenbouw, een consulent samenleving, een coördinator onderwijs en opgroeien, een poetsmedewerker, een maatschappelijk werker en enkele begeleiders voor de buitenschoolse kinderopvang. Het lokaal bestuur van Sint-Katelijne-Waver heeft momenteel heel wat mooie vacatures in de aanbieding. Om de geknipte kandidaten te vinden en hen te laten kennismaken met de troeven van de organisatie, organiseert het bestuur een jobbeurs. “Zo willen we mee de war for talent aangaan en de beste profielen naar onze organisatie lokken”, vertelt N-VA-schepen voor personeel An Coen.

“Werken bij een lokaal bestuur heeft nog steeds een stoffig imago en dat is jammer want niets is minder waar. Lokale besturen zijn aantrekkelijke werkgevers waar je volop kansen krijgt om je talenten te ontplooien. Zeker binnen onze organisatie krijgen medewerkers veel autonomie in hun job. Dat klinkt paradoxaal in een overwegend regelgevend kader, maar tussen die krijtlijnen krijg je veel vrijheid om creatief te zijn, te optimaliseren of te innoveren. Je krijgt de mogelijkheid en ziet de impact van wat je realiseert en dat zorgt voor veel voldoening.”

“Naast een interessante jobinvulling, pakken we graag uit met onze extralegale voordelen. Wie kiest voor een optimale work-life balance, zit nergens beter dan bij ons”, weet Coen. “Onze kantoormedewerkers genieten van flexibele werkuren en post-corona hebben we een aantrekkelijk telewerkkader waarin medewerkers de mogelijkheid hebben om tot 50% te telewerken. Bij nieuwe medewerkers doen we er alles aan om hun ancienniteitsjaren maximaal te laten meetellen zodat het loonverschil tussen privé en overheid beperkt blijft. Bij andere besturen is dat vaak gelimiteerd tot acht of tien jaar, maar bij ons is die limiet er niet. Daarnaast krijgen onze medewerkers maaltijdcheques van 8 euro en 35 vakantiedagen. Om nog te zwijgen over de fietsvergoeding, het abonnement voor het openbaar vervoer en de hospitalisatieverzekering waarbij ook gezinsleden kunnen aansluiten.”

Tijdens de jobbeurs krijgen geïnteresseerden meer uitleg over de concrete invulling van de verschillende jobs. “Kandidaten kunnen kennismaken met hun toekomstige leidinggevende en werkplek en krijgen een antwoord op al hun vragen. En wij hopen hen natuurlijk in real life te laten inzien dat een job bij het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver een enorme meerwaarde betekent voor hun carrière”, besluit N-VA-schepen Coen.

Wie interesse heeft in een van bovenvermelde jobs of in een andere functie bij het gemeentebestuur is welkom op de jobbeurs. Deze vindt plaats op donderdag 16 september van 19 tot 21.30 uur in het gemeentehuis (Lemanstraat 63).

An Coen, N-VA-schepen voor sociale zaken, integratiebeleid, personeel en dierenwelzijn
0478/22.21.36, an.coen [at] skw.be