Sint-Katelijne-Waver richt tweede coronafonds op

Op 5 november 2020

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver maakt opnieuw 100.000 euro vrij om lokale ondernemingen en verenigingen extra te ondersteunen tijdens deze tweede lockdown.

Sinds 19 oktober 2020 zijn de horecazaken dicht, op maandag 2 november ging ons land in lockdown en verstrengde de federale overheid de coronamaatregelen. Ondernemers en verenigingen zien hun inkomsten voor de tweede keer op minder dan een jaar tijd, afnemen of volledig wegvallen.

Het gemeentebestuur doet een extra inspanning met de oprichting van een tweede coronafonds. Organisaties die het moeilijk hebben, kunnen opnieuw op onze steun rekenen. Tijdens de raadscommissie van 16 november wordt een voorstel besproken voor de verdeling van het tweede coronafonds. Het definitieve voorstel wordt voor goedkeuring voorgelegd op de gemeenteraad van 30 november. Het gemeentebestuur hoopt nadien snel te kunnen overgaan tot de uitbetaling van de extra middelen.

Eind juni ging de gemeenteraad reeds akkoord met een eerste pakket aan steunmaatregelen, goed voor 100.000 euro. De uitbetaling hiervan zal begin december plaatsvinden.

Voor meer in formatie, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be