Sint-Katelijne-Waver maakt deel uit van het Grootste Lichtpunt tegen Kanker

Op 10 november 2020

Op zaterdag 14 november organiseert Kom op Tegen Kanker het Grootste Lichtpunt. Ook Sint-Katelijne-Waver steunt de actie. Het gemeentebestuur roept alle inwoners op om een lampion te kopen of een lichtje buiten te zetten. Zelf kocht het bestuur honderd lampions aan.

Vandaag leven zo'n 222.509 mensen in Vlaanderen met kanker of de gevolgen ervan. De ziekte heeft een enorme impact op hun leven. In deze moeilijke tijden voor de zorg en voor onze samenleving des te meer. Met het Grootste Lichtpunt wil Kom op tegen Kanker hen en hun omgeving een hart onder de riem steken. Individuen, bedrijven en organisaties kunnen een lampion aankopen en dit lichtpuntje aan iemand opdragen. Op 14 november komen alle lampionnen/lichtpuntjes samen op één locatie.

Als gemeentebestuur ondersteunen we deze actie. Iedereen kent iemand die getroffen is door kanker. Het zijn pijnlijke verhalen met medische problemen, helaas soms tot overlijden toe, die helaas vaak gepaard gaan met financiële, sociale en psychische problemen voor het hele gezin. Het gemeentebestuur kocht honderd lampionnen en zal deze laten bedrukken met de boodschap voor ‘allen geraakt door kanker’.

“We kozen voor deze algemene boodschap die zich niet enkel richt tot de kankerpatiënten zelf, maar ook tot hun omgeving. Want ook gezins- en familieleden en vrienden willen we niet vergeten”, aldus burgemeester Kristof Sels (N-VA) aan. Het gemeentebestuur krijgt van Kom op tegen Kanker ook een grote lampion. Deze zullen we zaterdagavond 14 november aansteken en aan het gemeentehuis plaatsen.

Voor meer info, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be