Sint-Katelijne-Waver leent spelboxen uit aan inwoners en verenigingen

Op 23 december 2016

Op zondag 12 maart organiseert het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver het Vlaams kampioenschap Ticket to Ride. Om zijn inwoners en verenigingen hiervoor warm te maken, kunnen zij bij de dienst vrije tijd gratis spelboxen ontlenen met naast Ticket to Ride, edities Europa en Amerika nog twaalf andere spellen.

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver voert een ‘sport-voor-allen’-beleid waarbij het aandacht heeft voort alle mogelijke sporten, ook zij die niet zo vaak in de kijker lopen. Denksport is er daar één van. “Sport brengt mensen samen en dit is met denksport niet anders”, vertelt burgemeester en schepen van sport Kristof Sels. “Een spel spelen staat gelijk aan plezier maken met vrienden. Bovendien kan iedereen aan denksport doen. Het fysieke is nooit een beperking. Denksport verlaagt de stress en verhoogt de mentale capaciteiten en weerbaarheid. Een gezonde geest in een gezond lichaam.”

De laatste jaren zijn bordspellen opnieuw in opmars. Het succes van computergames speelt hierbij een belangrijke rol, hoe tegenstrijdig het ook klinkt. “De nieuwe generatie spellen kent een knappe uitvoering, is uitdagend en tactiek speelt een belangrijke rol. Dat maakt het zo aantrekkelijk voor velen en zorgt ervoor dat we bordspellen terecht kunnen onderbrengen onder de noemer denksport”, aldus Sels.

De spelkoffers bevatten volgende spellen: Ticket to Ride Europa, Ticket to Ride Amerika, Dobble, Dobble Kids, Perudo, Non Sense Family, Time line, BrainBox Kaatje, Mafia De Cuba, Splendor, Time’s Up Family, Baby Blues en Cortex.

De spelboxen werden samengesteld door Asmodee, de distributeur van spellen van verschillende uitgevers. Het gemeentebestuur stelt 15 koffers ter beschikking. Verenigingen kunnen hiervoor terecht op het gemeentehuis, gezinnen of vriendengroepen kunnen de boxen ontlenen in de bibliotheek. De koffers zijn beschikbaar tot aan het Vlaams Kampioenschap.

Wie Ticket to ride wil spelen of oefenen, kan ook terecht in de cafés van onze gemeente. Het spel ligt er op u te wachten.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW