Sint-Katelijne-Waver koopt twintig hondenpoepbuizen voor nieuwe hondenwandelingen

Op 9 december 2021

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver gaat twintig hondenpoepbuizen aankopen. Het zal deze plaatsen verspreid over de gemeente langs nieuwe hondenwandelingen.

Wie met de hond gaat wandelen, kent het vast: de hond doet een kakje, jij doet die in het zakje, maar dan … Dan loop je de rest van je wandeling met het zakje in je hand. Leuk is anders. Daarom besliste het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver deze week om twintig hondenpoepbuizen aan te kopen.

“We zullen deze plaatsen langs nieuwe, speciale hondenwandelingen”, vertelt schepen van dierenwelzijn An Coen (N-VA). “In elke van de vier kernen stippelden we een mooie tocht langs aangename wandelwegen. De vier wandelingen verbinden we met elkaar via eveneens mooie wandelwegen. Uiteraard passeren de wandelingen langs de vijf hondenlosloopzones die onze gemeente al rijk is. Daar staan al hondenpoepbuizen.”

De plaatsing van de hondenpoepbuizen en de lancering van de hondenwandelingen is voorzien tegen de zomer van 2022.

An Coen, schepen van dierenwelzijn (N-VA)
0478 22 21 36, an.coen [at] skw.be