Sint-Katelijne-Waver is de beste gemeente uit de regio volgens de Grote Gemeentetest

Op 7 december 2016

Het Nieuwsblad onderzocht via tien verschillende testen hoe goed de verschillende gemeenten scoren. Daarvan hebben ze de algemene rangschikking bekend gemaakt. Sint-Katelijne-Waver prijkt met een algemene score van 7,39 op 10 op een mooie 59e plaats (op 308 gemeenten). Burgemeester Kristof Sels is dan ook zeer trots: “Dit is een mooie erkenning en tegelijk een stimulans om nog beter te doen.”

De gemeente scoort op verschillende testen zeer hoog. Zowel voor het groen op de begraafplaatsen als voor het ondernemersklimaat scoort onze gemeente 9 op 10. Nochtans was onze gemeente bestempeld als ‘grijze, saaie gemeente’ door Unizo, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. De verandering werkt dus duidelijk!

Ook de nieuwe webstek kan op bijval rekenen met een score van 8,9 op 10.

De hoogste score van de verschillende testen is weggelegd voor burgemeester Kristof Sels: in de test naar de bereikbaarheid van de burgemeester behaalde hij 10 op 10. “Dat doet me uiteraard veel plezier. Ik doe mijn best om vlot bereikbaar en aanspreekbaar te zijn. Dat hoort ook zo voor een moderne burgemeester: we horen dicht bij de bevolking te staan.”

Sint-Katelijne-Waver doet het met 7,39 even goed als grootstad Antwerpen. En in vergelijking met de omliggende gemeenten is onze gemeente zelfs de beste van de klas: we eindigen voor Bonheiden, Duffel, Willebroek, Heist-op-den-Berg, Rumst, Lier, Mechelen, Putte, Berlaar en Nijlen. “We doen het natuurlijk voor onze inwoners die we de beste dienstverlening en tofste gemeente willen geven. Maar stiekem kijken we dan ook even naar de rangschikking en dan doet het deugd vast te stellen dat we de best scorende gemeente uit de regio zijn. Het bevestigt wat we al wisten, maar nu weten mijn collega’s het ook”, stelt de burgemeester met een knipoog.

Deze mooie score is uiteraard niet alleen de verdienste van burgemeester en schepenen. “We moeten heel veel mensen danken voor dit resultaat, en natuurlijk in de eerste plaats het gemeentepersoneel. Zonder hen was dit niet mogelijk geweest”, besluit Sels.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW