Sint-Katelijne-Waver geeft slabbetje als geboortegeschenk.

Op 9 november 2016

Inwoners van Sint-Katelijne-Waver die een baby verwelkomen, krijgen van het gemeentebestuur een geschenkje. In de bib kunnen ze een gratis slabbetje ophalen.

In Sint-Katelijne-Waver komen er ieder jaar ongeveer tweehonderd baby’tjes bij. Al enkele jaren kunnen de ouders een gratis geboorteboom aanvragen om te planten in de eigen tuin of in een geboortebos. Nu krijgt iedere boreling ook een uniek ‘Ik ben een SKW-kadee’-slabbetje.

“We ondersteunen graag als gemeente onze gezinnen”, legt burgemeester en schepen van jeugd Kristof Sels uit. “Daarom verwelkomen we met plezier onze nieuwe, jonge inwoners, en hoe doe je dat beter dan met een praktisch en mooi geschenk? Op deze manier voelen de baby’s zich van de eerste moment al welkom in Sint-Katelijne-Waver en zijn ze vanaf hun geboorte al fiere inwoners.”

Kersverse ouders ontvangen na de geboorte van hun kind een brief van de gemeente met gelukwensen en praktische informatie. In deze brief wordt hen ook meegedeeld dat ze hun gratis SKW-kadee-slabbetje kunnen ophalen in de bibliotheek. “De bib is in hetzelfde gebouw als Kind en Gezin, waar iedere ouder naartoe moet met zijn kleine spruit. Het is dus erg gemakkelijk om het slabbetje op te halen”, besluit Sels.

Op maandag 7 november overhandigde burgemeester Sels de eerste slabbetjes aan de kleine Boaz Dikec en Pär Florentie, de kindjes van twee personeelsleden.

Voor meer info, contacteer

Kristof Sels, burgemeester en schepen van jeugd

0496 20 30 82, burgemeester [at] skw.be