Rustig uitblazen op het ruiterpad dankzij nieuwe zitbanken en aanbindpaal voor paarden

Op 15 juni 2023

Het ruiterpad in Sint-Katelijne-Waver kreeg er enkele leuke elementen bij: boombanken, een aanbindpaal waaraan je je paard even kan vastmaken en boomstammetjes om over te springen.

Ons ruiterpad was al een leuke route, maar met de nieuwe rustplek is ze nog aangenamer. Het pad loopt van de oude renbaan aan de Muilshoek, over de Abeel via de nieuwe verbinding naar de Gasthuisvelden en helemaal rond de Gasthuisbossen. Het is een mooie lus in het groen van ongeveer vier kilometer. Aan de Muilshoek vind je sinds kort een paar boombanken en een aanbindpaal. Paarden, ruiters en wandelaars kunnen er even uitblazen in de mooie groene omgeving.

"Bovendien plaatsten we recent ook bordjes die de wandelroute naast het ruiterpad duidelijk aangeven”, licht Bart De Boeck, N-VA-schepen van omgevingsbeleid, toe. “De route loopt bijna volledig parallel met het ruiterpad zelf. Zo kan je ook als wandelaar van de mooie omgeving genieten!”

Vind de route van het ruiterpad op www.skw.be/ruiterpad.

Voor meer info, contacteer:
Bart De Boeck, N-VA-schepen van omgevingsbeleid
0474 46 41 32, bart.de.boeck [at] skw.be