Proefproject met hangmatpalen in Sint-Katelijne-Waver

Op 2 september 2021

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver vindt het belangrijk om een fijne woonomgeving te creëren voor haar inwoners. De aanwezigheid van voldoende rustplekken speelt daarin een rol. Naast de bestaande rustbanken, wil het gemeentebestuur met een proefproject nagaan of hangmatpalen als alternatieve rustplek een meerwaarde kunnen betekenen.

Gezellig wiegen in de hangmat kan erg rustgevend zijn. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver installeerde in het kader van een proefproject een koppel hangmatpalen aan speeltuin Paarse Dino aan het gemeentehuis. Inwoners kunnen er hun eigen hangmat aan vastmaken en op een unieke manier tot rust komen.

Proefperiode en evaluatie

“De locatie van het proefproject heeft meerdere voordelen”, vertelt N-VA-burgemeester Kristof Sels. “Wie met kinderen naar de speeltuin komt, kan een oogje in het zeil houden vanuit de hangmat. Daarnaast maakt de ligging aan het gemeentehuis het mogelijk om van kortbij te monitoren of het initiatief in de smaak valt. Dat de palen in een aangename, groene omgeving staan, is natuurlijk mooi meegenomen. Nu nog hopen op een zonnig najaar!”

Na de proefperiode volgt een evaluatie. Waren de hangmatpalen een succes? “Dan bekijkt het gemeentebestuur hoe een verdere uitrol over de hele gemeente vorm krijgt”, besluit burgemeester Kristof Sels.

Voor meer informatie, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester en schepen van sport en jeugd (N-VA)
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be