Opnieuw kermissen in Sint-Katelijne-Waver

Op 10 juni 2021

Kermiskramers en -fanaten kunnen hun hart ophalen: het gemeentebestuur geeft groen licht om opnieuw kermissen te organiseren – welteverstaan onder voorbehoud van de coronamaatregelen. Uitbaters hoeven geen standgeld neer te tellen. Eerst op de planning staat Elzestraatkermis op 12, 13 en 14 juni.

De regering maakte bekend dat er vanaf 9 juni weer meer mogelijk is op vlak van evenementen. Zo mogen ook kermissen opnieuw plaatsvinden. Om een kermis coronaveilig te organiseren, is veel voorbereiding nodig. De attractieuitbaters en het gemeentebestuur dragen de gezondheid van de bezoekers hoog in het vaandel. Ter compensatie voor de extra inspanningen en de moeilijke afgelopen periode moeten de kermisuitbaters geen standgeld betalen. Die vrijstelling geeft hen een broodnodig duwtje in de rug. Uiteraard kan de kermis enkel doorgaan onder voorbehoud van de coronacijfers. Die zien er op dit moment hoopgevend uit.

De kermisagenda

Elzestraatkermis kon in april niet doorgaan, maar staat nu op 12, 13 en 14 juni in de agenda. Bezoekers zijn op zaterdag en zondag welkom van 14 tot 23.30 uur en op maandag van 16 tot 23.30 uur. Ook de kermis in het Centrum en Waverkermis konden eerder dit jaar niet doorgaan. Het gemeentebestuur wil deze kermissen verplaatsen naar het najaar en bekijkt met de foorkramers welke mogelijkheden er zijn. De kermissen die naar jaarlijkse gewoonte in het najaar gepland staan – Elzestraat-, Waver-, Centrum- en Dijksteinkermis – staan ook weer op de agenda. In welke vorm deze precies kunnen plaatsvinden, wordt later duidelijk. In het beste geval vinden in het najaar in het Centrum en in Waver dus twee kermissen plaats.

Voor meer info, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be