OCMW Sint-Katelijne-Waver bedankt 179 mantelzorgers met bloemetje

Op 22 juni 2017

Naar aanleiding van de Dag van de Mantelzorg bedankt het OCMW van Sint-Katelijne-Waver de mantelzorgers in de gemeente met een mooi boeket bloemen. Zorgbehoevenden konden hun mantelzorger opgeven en 179 deden dit ook, een record.

Tijdens de Dag van de Mantelzorg staan in heel Vlaanderen mantelzorgers in de kijker. In Sint-Katelijne-Waver bedankt het OCMW deze mensen door hen een boeket bloemen aan te bieden. OCMW-voorzitter Dave Van Oosterwyck (N-VA, rechts op foto) ging het eerste bloemetje vanmorgen persoonlijk afgeven.

“Zorgen voor de meest kwetsbaren in onze samenleving gebeurt in de eerste plaats door hun naasten: familie, vrienden en buren. Die mensen verdienen één voor één een pluim. Of in dit geval een bloemetje”, zegt OCMW-voorzitter Dave Van Oosterwyck. “Ze omringen de zorgbehoevende met vriendschap en warmte en zorgen ervoor dat de mensen zolang mogelijk thuis kunnen blijven, in hun vertrouwde omgeving. Mantelzorgers zijn daarom geluksbrengers. Met dit bloemetje, en onze mantelzorgpremie, willen we hen daarvoor extra bedanken.”

Het OCMW van Sint-Katelijne-Waver deelt in totaal 179 bloemetjes uit. Nog nooit waren het er zo veel. “We zijn blij dat zoveel zorgbehoevenden hun mantelzorgers genomineerd hebben voor deze actie. Dit toont aan dat ook zij de inspanningen van deze mensen enorm waarderen”, besluit Van Oosterwyck.

Uitbreiding reglement en hogere premies

Begin dit jaar breidde het OCMW de mantelzorgpremie uit zodat ook zorgbehoevenden onder de 18 jaar hierop aanspraak kunnen maken. Daarnaast verhoogde het ook de premie met 50 procent. Een samenwonende mantelzorger ontvangt nu een premie van 720 euro per jaar, een niet-samenwonende heeft jaarlijks recht op 180 euro mantelzorgpremie.

Voor meer info, contacteer:
Dave Van Oosterwyck, voorzitter OCMW Sint-Katelijne-Waver
0473 47 22 66, voorzitter [at] ocmwskw.be