Nieuwe naam woonzorgcentrum: Sint-Elisabeth wordt Bosbeekhof

Op 10 oktober 2018

De werken aan het nieuwe woonzorgcentrum in Sint-Katelijne-Waver naderen hun einde. Begin 2019 zullen alle bewoners hun intrek nemen in het splinternieuwe gebouw. Het ‘herboren’ woonzorgcentrum krijgt ook een nieuwe naam.

Eind 2017 lanceerden we een oproep naar de inwoners van Sint-Katelijne-Waver om voorstellen te doen voor de nieuwe naam. De respons was behoorlijk groot. Zeven namen werden weerhouden. Alle bewoners, vrijwilligers en medewerkers van woonzorgcentrum Sint-Elisabeth kregen de mogelijkheid om te stemmen voor één van de zeven namen. Op basis van die stemresultaten bevestigde de raad van beheer van Zorgbedrijf Rivierenland de definitieve naam. Bosbeekhof bleek de favoriet, dus zo zal het nieuwe woonzorgcentrum volgend jaar gedoopt worden.

“Bosbeek verwijst naar de bekende schans hier in de buurt waarnaar ook verschillende straten zijn genoemd in Sint-Katelijne-Waver.” aldus Detty Vercraeye (N-VA), voorzitter van de OCMW-raad en ondervoorzitter van Zorgbedrijf Rivierenland, “Bovendien is er in de naam een link met water die ook terug te vinden is in Zorgbedrijf Rivierenland. Dat maakt hem zeer toepasselijk.”

Deze nieuwe naam weerspiegelt niet alleen de link met de locatie van het woonzorgcentrum. De manier waarop hij gekozen is, door alle betrokkenen, is een mooi voorbeeld van hoe er in de toekomst verder gewerkt wordt in Zorgbedrijf Rivierenland, niet alleen voor maar vooral met alle betrokkenen.

Detty Vercraeye (OCMW-voorzitter Sint-Katelijne-Waver en ondervoorzitter Zorgbedrijf Rivierenland)
M 0486 401 146 | E detty.vercraeye [at] ocmwskw.be