Loketten dinsdag half uur vroeger open: “We stemmen openingsuren af op schooluren”

Op 2 november 2023

Vanaf dinsdag 7 november zullen de gemeentelijke diensten van Sint-Katelijne-Waver op dinsdagavond al openen om 15.30 uur. Dat is een half uur vroeger dan nu. “Dinsdagavond krijgen we de meeste bezoekers. Door deze aanpassing kunnen we nog meer mensen ontvangen én krijgen mensen de mogelijkheid om direct na school langs te komen.”

“De afgelopen jaren hebben we heel wat geïnvesteerd om onze dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op de noden van onze inwoners”, steekt burgemeester Kristof Sels van wal. “We monitoren op regelmatige basis de bezoeken van onze burgers aan onze loketten. Daarbij stellen we vast dat de meeste bezoekers een afspraak inboeken op dinsdagavond tussen 16 en 18 uur. Wellicht is dit het meest geschikte tijdstip voor de werkende en studerende mens. Op weg van het werk of van de school naar huis springen ze dan nog snel even binnen in het gemeentehuis.”

Op basis van deze cijfers en vastgestelde noden zal het gemeentebestuur nu de openingsuren aanpassen in functie van de einduren van de scholen, die variëren tussen 15.10 en 15.45 uur. “Na de herfstvakantie, dus vanaf dinsdag 7 november, kunnen bezoekers elke dag een half uurtje vroeger terecht aan onze themabalies en voor een afspraak bij onze deskundigen”, aldus burgemeester Sels. “Kom je langs voor het aanvragen van een identiteitskaart, Kids-ID of rijbewijs? Of bespreek je graag je dossier met je maatschappelijk assistent? Dan kan dat voortaan meteen na schooltijd.”

Dinsdag gesloten tussen 12.30 en 15.30 uur

Voor heel wat kleinere zaken kunnen inwoners van Sint-Katelijne-Waver terecht aan het onthaal van het gemeentehuis. Ook dat onthaal zal vanaf 7 november op dinsdagnamiddag openen om 15.30 uur. “Van 12.30 tot 15.30 uur zullen zij gesloten blijven om ruimte te creëren voor goed dienstoverleg”, aldus burgemeester Sels. “We merken immers dat daar nu amper tijd voor is omdat onze onthaalmedewerkers altijd ter beschikking staan van bezoekers. Voor een goede dienstverlening is zo’n teamoverleg onontbeerlijk.”

“Ook in de toekomst blijven we onze bezoekerstendensen opvolgen zodat we kunnen blijven inspelen op eventuele veranderende noden van onze inwoners”, besluit burgemeester Sels.

Voor meer informatie, contacteer

Kristof Sels, burgemeester