Heel wat speciale prijzen tijdens 23e Kadodderloop

Op 6 juni 2019

Op vrijdag 7 juni organiseert het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver voor de 23e keer de Kadodderloop. Deze lokale loop is een sportief feest voor het ganse gezin. De Fun Run zit dit jaar in een nieuw kleedje: de deelnemers lopen in pyjama en kunnen speciale prijzen winnen.

18.45 uur: G-loop 500 m
19.00 uur: Kleuterjogging 500m
19.15 uur: Kinderjogging 1 km
19.30 uur: Pyjama Fun Run 3 km
20.00 uur: Kadodderloop 10 km
20.10 uur: Kadodderloop 5 km

Win een weekendje Wenen, kamelenrit of andere leuke prijzen

De meest in het oog springende loop is de Pyjama Fun Run van 3 km. Tijdens een waar prijzenfestival lopen de deelnemers, die we oproepen om in pyjama te lopen, door de verschillende slaapfases. De best verklede deelnemer wint een weekendje Wenen. Wie als 175e over de aankomstlijn loopt, mag zich opmaken voor een lokale kamelentocht. Het team dat een zak zand van het zandmannetje over de finish brengt, krijgt een rijkelijke beloning. En onderweg zijn er nog verschillende andere prijzen te vinden.

Al 830 voorinschrijvingen

Voor de 3, 5 en 10 km kon men voorinschrijven. Deze stroomden binnen en de teller staat momenteel al op 830 deelnemers. Op de dag van de Kadodderloop kan u inschrijven vanaf 12 uur in de Parochiezaal aan de Markt. Ook voor de G-loop en de kleuter- en kinderjogging moet men inschrijven, maar dat is gratis. Alle info op www.skw.be/kadodderloop

Langs het parcours zijn er drank- en eetstanden en allerlei randanimatie.

“Sportief gezinsfeest voor het goede doel”

N-VA-burgemeester en schepen van sport Kristof Sels: “De Kadodderloop is ontstaan op initiatief van de gemeentelijke sportraad 23 jaar geleden. De voorbije jaren is de loop uitgegroeid tot een sportief gezinsfeest met 1.500 lopers van verschillende leeftijden. De loop past in ons ‘sport voor allen’-beleid waarbij deelnemen belangrijker is dan winnen. Zo maken we geen uitslag op bij de G-loop, kleuterjogging en kinderjogging. Door deel te nemen steunt u ook de strijd tegen borstkanker. Want per betalende deelnemer schenkt het gemeentebestuur 1 euro aan Think-Pink.”

Voor meer informatie, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester en schepen van sport
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be