Gemeentehuis Sint-Katelijne-Waver zet deuren open tijdens Open Bedrijvendag

Op 4 oktober 2019

Zondag 6 oktober kunnen de bezoekers van Open Bedrijvendag een kijkje nemen achter de schermen in het gemeentehuis van Sint-Katelijne-Waver. Vorig jaar nog kreeg het gemeentehuis een grondige opknapbeurt. Sindsdien huizen zowel de gemeentediensten, het OCMW als het wijkteam van politie in het gebouw.

In het gemeentehuis heerst elke dag een grote bedrijvigheid. Meer dan honderd medewerkers vervullen een waaier aan opdrachten om de inwoners te voorzien met een correcte dienstverlening. Burgemeester Kristof Sels (N-VA), verantwoordelijk voor dienstverlening: “Iedereen komt wel eens langs om zijn of haar identiteitskaart te laten vernieuwen of een premie aan te vragen. Maar in het gemeentehuis zijn we met nog zo veel meer bezig. Aanstaande zondag krijgen bezoekers tijdens een tocht achter de schermen meer informatie over het digitaliseringsproces, het geoloket van toerisme, de werking van de sociale dienst, …”

Schepen An Coen (N-VA), verantwoordelijk voor het personeelsbeleid: “Open Bedrijvendag is een ideale gelegenheid om ons als werkgever voor te stellen. We hebben nu reeds een aantal boeiende jobs, denk maar aan mobiliteitsambtenaar, patrimoniumdeskundige, ambtenaar dierenwelzijn,… Maar ook in de toekomst blijven we mensen aanwerven. Zo is er momenteel een interessante vacature voor een deskundige ICT en media. Daarnaast zijn we voortdurend op zoek naar schoonmaakpersoneel. Het HR-team houdt zondag een jobbeurs. Kom dus zeker langs als u dicht bij huis in een boeiende omgeving wil werken. Zij geven u graag een woordje uitleg”.

“We voorzien ook enkele leuke activiteiten voor kinderen. Zo kunnen de kleinsten knutselen bij Huis van het Kind en zetten onze werkmannen hun machines op het binnenplein van het gemeentehuis. Altijd leuk om met uw kleuter op de foto te gaan”: besluit burgemeester Sels. Al wie langskomt in het gemeentehuis, kan deelnemen aan een wedstrijd. We verloten tien skwinkelbonnen ter waarde van 25 euro onder de deelnemers.

Het volledige programma van Open Bedrijvendag vindt u op www.openbedrijvendag.be. Informatie over bereikbaarheid, de fietsroute en parkeergelegenheid vindt u op www.skw.be/OBD2019.

Kristof Sels, burgemeester en verantwoordelijk voor dienstverlening
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be

An Coen, schepen van personeel