Gemeentebestuur verlengt overeenkomst met skwinkel

Op 31 augustus 2020

Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver en skwinkel slaan ook de komende vijf jaar de handen in elkaar om winkelen in eigen gemeente te promoten. Tijdens de gemeenteraad van 7 september zal een nieuwe samenwerkingsovereenkomst tot 31 december 2025 bekrachtigd worden.

Op 6 oktober bestaat skwinkel vijf jaar. De vzw verenigt alle lokale handelaars. Ze slaan geregeld de handen in elkaar om winkelen in eigen gemeente te stimuleren en aantrekkelijker te maken. De voorbije jaren werkte skwinkel verschillende initiatieven en projecten uit. Deze versterken het lokale shoppen. Het is dan ook logisch dat we onze samenwerking verderzetten. Op 7 september zullen we aan de gemeenteraad vragen om de overeenkomst te verlengen tot 31 december 2025.

Het gemeentebestuur ondersteunt skwinkel met een jaarlijkse subsidie van 50.000 euro en op logistiek vlak. De voorbije vijf jaar heette skwinkel officieel ‘vzw Winkelpromotie Sint-Katelijne-Waver’. Omdat de naam skwinkel intussen zo ingeburgerd is, zal de vzw zijn naam officieel wijzigen naar ‘vzw skwinkel’.

Hieronder vindt u een overzicht van de acties die skwinkel (jaarlijks) organiseert:

- skwinkelreceptie: nieuwjaarsreceptie waar skwinkeliers mekaar in een ongedwongen sfeer ontmoeten.
- skwinkel je valentijn: skwinkeliers verklaren hun liefde aan de klant met leuke extraatjes.
- skwinkel je pasen: Servaas de Paashaas en de handelaars bezorgen de skwinkelfans een extra vrolijk pasen.
- skwinkel je moederdag/vaderdag: skwinkel en skwinkeliers helpen een handje om de mama’s en de papa’s in de bloemetjes te zetten?
- skwinkelmagazine: eindejaarsmagazine met artikels over skwinkeliers die in het betreffende jaar iets bijzonders vierden.
- skwinkelkoekenzingen: skwinkel en skwinkeliers bezorgen oudejaarzangertjes een extra motivatie mits een leuke gadget en/of beloning.
- skwinkeltombola: eindejaarstombola waarmee skwinkelfans aankoopbonnen van 5 tot 1.000 duizend kunnen winnen.

Daarnaast zijn er ook nog acties ter promotie van de skwinkelbon en eenmalige acties (vb. als gevolg van de coronacrisis). skwinkel staat ook in voor de organisatie van de jaarlijkse netwerkavond.

Voor meer info, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester en lid van de raad van bestuur skwinkel (N-VA)
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be