Gemeente analyseert toegankelijkheid voetpaden voor mindervaliden

Op 4 juli 2022

Op voorstel van gemeenteraadsvoorzitter Kathleen Rombauts (N-VA) zal het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver de toegankelijkheid van de voetpaden voor mindervaliden verbeteren.

Gemeenteraadsvoorzitter Kathleen Rombauts trok de gemeente door en maakte een overzicht van alle plekken waar het voetpad minder goed of slecht toegankelijk is voor personen in een rolstoel of die slecht te been zijn. Een overzichtslijst bezorgde ze aan de gemeentelijke diensten. “Ik wil Sint-Katelijne-Waver letterlijk toegankelijk maken voor iedereen”, vertelt ze. “Ik vind het belangrijk dat personen in een rolwagen of met een staphulp ook vlot op pad kunnen.”

Onze dienst Uitvoering en dienst Openbare Werken hebben de lijst overlopen. Op een aantal plaatsen kunnen onze diensten de nodige aanpassingen zelf uitvoeren. Op andere plekken zijn grotere ingrepen nodig. Daar moeten we bekijken wat het kostenplaatje is dat hiermee samenhangt en wat er haalbaar is.

Momenteel zijn de gemeentelijke werkmannen bezig met het uitvoeren van enkele aanpassingen op de Markt.

Kathleen Rombauts, voorzitter gemeenteraad
0474 46 00 80, kathleen.rombauts [at] raad.skw.be