Gala van de Katelijnse Keien: de winnaars

Op 18 november 2017

Op vrijdag 17 november reikte het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver voor de vierde keer de Katelijnse Keien uit. In negen categorieën werden verdienstelijke inwoners in de bloemetjes gezet.

Met meer dan 700 toeschouwers zat de evenementenhal van BelOrta afgeladen vol, geen stoeltje was nog vrij. Ze zagen een spetterende avond met negen uitgereikte Katelijnse Keien en optredens van DJ Toro, Silke en Sam Liekens, Dance@cademy en dansschool Balanze.

We zetten onze keien in de schijnwerpers te midden van zoveel mede-inwoners van onze gemeente! Op die manier krijgen ze de erkenning die zij verdienen, want het zijn stuk voor stuk keien in hun discipline. Voor N-VA-burgemeester Kristof Sels was het een erg geslaagde avond: “Het was een geweldig Gala: veel volk, toffe omkadering, geweldige winnaars, spetterende optredens. Dit is Sint-Katelijne-Waver ten top: bruisend en vol talent! Ik wil ook de vele helpende handen bedanken die dit mogelijk maakten.”

Verdienstelijke inwoner 2017: Jos Van den Eynde
Jos verzorgt al 27 jaar zijn echtgenote die aan multiple sclerose lijdt. In december organiseert hij in onze gemeente voor de derde keer een kerstconcert waarvan de opbrengst integraal naar de MS-liga gaat. Dit jaar is Lisa del Bo de centrale gast. De voorbije twee edities waren erg succesvol en ook dit jaar loopt de verkoop als een trein.

Sportverdienste 2017: vzw Groentejumping
Al vele jaren organiseren zij in onze gemeente een internationaal gerenommeerde jumping.

Cultuurprijs 2017: Staf Bleeckx
Staf Bleeckx is een lokaal historisch onderzoeker die al verschillende publicaties uitbracht over het economisch leven in Onze-Lieve-Vrouw-Waver.

Milieuprijs 2017: Walter Van Camp
Walter Van Camp coördineert al geruime tijd de amfibieënoverzet in onze gemeente.

Sportpersoonlijkheid 2017: Balanze
In tien jaar tijd is Dansschool Balanze uitgegroeid tot een zeer succesvolle dansgroep. In deze periode wonnen ze heel wat prijzen.

Talent van het jaar 2017: Sara Roggeman
Deze jonge alpine-skiester (16 jaar) werd dit jaar Belgisch kampioen reuzeslalom en is momenteel derde 16-jarige op de internationale ranglijst voor slalom.

Ondernemer van het jaar: Greenyard
Greenyard is een internationaal opererend bedrijf met hoofdzetel gelegen in Stijbroek, Sint-Katelijne-Waver. Het bedrijf is een globale marktleider in verse en bereide groenten en fruit en in groeimedia. Greenyard heeft activiteiten wereldwijd en bedient een klantenbasis die onder andere de belangrijkste retailers in Europa omvat. De groep telt wereldwijd meer dan 9.000 medewerkers in 25 landen.

Ambassadeur van het jaar: Red Van
Deze rockgroep bestaat uit jongeren die allemaal uit de Katelijnse jeugdverenigingen komen. Dit jaar zorgden ze voor het jaarlied van Scouts en Gidsen Vlaanderen, dat in heel Vlaanderen gezongen wordt. Red Van bestaat uit Joke De Vos (zang), Tom Huysmans (gitaar), Gert Verstraeten (gitaar), Nander Van Dievel (bas) en Jeroen Heremans (drum, achtergrondzang).

Team van het jaar: Parsival Knalt en Scouting Waver Bouwt
Scouts Parsival uit Pasbrug-Nieuwendijk en Scouts Roeland en Gidsen Sint-Lucia uit Onze-Lieve-Vrouw-Waver zijn allebei bezig met de bouw van nieuwe lokalen. Zij kunnen bouwen op een sterk gemotiveerd team van leiding en oud-leiding.

Voor meer informatie, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester (N-VA)
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be