Burgemeester Sels bedankt G-sportclubs

Op 1 september 2016
rolstoel

Burgemeester Kristof Sels (N-VA) bezoekt alle Katelijnse G-sportclubs om hen te bedanken voor hun geweldige inzet. G-sportclubs zijn clubs voor mensen met een beperking.

“Vorig jaar was G-sport de sport in de kijker in onze gemeente”, vertelt Sels, die zelf ook G-sportambassadeur is. “Maar de aandacht mag niet stoppen omdat het jaar voorbij is: de sporters en hun begeleiding verdienen meer. En daarom breng ik met plezier een bezoekje aan hun club, met een klein kadootje: het boek ‘sporthelden met een beperking’ van het G-sportfonds.”

Er zijn 6 G-sportclubs actief in Sint-Katelijne-Waver: Recreas sportclub, Groentenjumping Ceulemans G-ponykamp, Wavria G-voetbal, Forest Wheels, G-badminton en Gymflex. De burgemeester bezocht reeds de eerste drie clubs. Samen met de voorzitter van de sportraad Peter Kiekens zal hij de andere drie nog bezoeken.

“G-sport lijkt voor het grote publiek misschien minder aantrekkelijk, maar het enthousiasme en het plezier dat uitstraalt van de G-sporters en de mensen van de club werkt aanstekelijk. Ik hoop dan ook dat er nog G-clubs bijkomen, want iedereen moet kunnen sporten”, besluit Sels.

Meer informatie?
Contacteer N-VA Katelijne & Waver via deze website of via:
Facebookpagina: https://www.facebook.com/NVA.KatelijneWaver/
Twitter: https://twitter.com/NVA_SKW