Belgisch kampioenschap Catan te gast in Sint-Katelijne-Waver

Op 26 september 2018

Op zondag 30 september vindt in Sint-Katelijne-Waver het Belgisch kampioenschap Catan plaats. De winnaar mag gratis deelnemen aan het wereldkampioenschap in Duitsland.

In het kader van het sport-voor-allen-beleid organiseerde het Katelijnse gemeentebestuur vorig jaar het Vlaams kampioenschap ‘Ticket To Ride’. De Belgische Federatie Voor Spellen (FBJS) was onder de indruk van de mooie Cryptezaal waar het kampioenschap plaatsvond en koos de zaal als locatie voor het Belgisch kampioenschap Catan dit jaar.

“Catan is een populaire handelsspel dat het ooit schopte tot ‘Speelgoed van het Jaar’. Het spel is voor iedereen leuk vanwege de interactie, het vleugje geluk en de tactische mogelijkheden”, vertelt de N-VA-burgemeester Kristof Sels van Sint-Katelijne-Waver. “We zijn blij gastheer te mogen zijn voor dit kampioenschap. Dat er bij de deelnemers ook heel wat Katelijnenaars zijn, toont aan dat denksport ook in onze gemeente zijn weg gevonden heeft.”

Het BK Catan vindt zondag de hele dag plaats in de Cryptezaal van het Sint-Ursula-Instituut (Bosstraat 9). Inschrijven kan nog tot en met donderdag 27 september via www.fbjs.be. De winnaar van het toernooi mag gratis deelnemen aan het wereldkampioenschap in Keulen op 24 en 25 november. Hij of zij krijgt ook een tegemoetkoming in de reiskosten. Verder is een prijzentafel voor de top vier.

Voor meer in formatie, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester en schepen van sport (N-VA)
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be