Bal van burgemeester Kristof Sels schenkt 2.500 euro aan Kinderkankerfonds

Op 17 oktober 2019

Het bal van burgemeester Kristof Sels (N-VA) was vorig jaar een schot in de roos. Niet alleen was het een geweldig feestje, het leverde ook een aardige cent op voor het goede doel. “Het Comité is zeer blij dat het maar liefst 2.500 euro kan schenken aan vzw Kinderkankerfonds,” geeft Sels aan.

Het bal werd vorig jaar georganiseerd op 5 oktober. Maar na het bal volgden twee verkiezingen op korte tijd. Daarom werd het geld niet eerder overgemaakt. “We vonden het deontologisch niet correct om dan het geld te doneren,” verduidelijkt de burgemeester. “Maar uiteraard is dit geld wel bestemd voor het goede doel, voor het Kinderkankerfonds. Daarom kozen we 17 oktober, de Dag Tegen Kanker, als een symbolische dag om het geld te schenken.”

Ook dit jaar wordt het bal van de burgemeester georganiseerd: overmorgen, zaterdag 19 oktober, in zaal ’t Klaverke in Onze-Lieve-Vrouw-Waver. Dit jaar is een speciaal jaar: burgemeester Kristof Sels werd 40 jaar en daarom is de inkom gratis. “Op deze manier willen we nog meer volk samenbrengen om te feesten, in lijn met ‘vol van leven’, de gemeentelijke slogan. En om zo nog meer geld te kunnen verzamelen voor het goede doel,” geeft Sels mee.

Dit jaar gaat de opbrengst naar het Waverse Kom Op Tegen Kanker-team “Julia en Lisette”. “Zo blijven we de strijd tegen kanker steunen, maar ook de eigen gemeentelijke initiatieven daarrond. Hopelijk komen er veel mensen mee feesten: hoe meer we deze vaak ongelijke en oneerlijke strijd kunnen steunen, hoe beter. En je steunt door je te amuseren, da’s dus een win-win,” besluit Sels.

Voor meer info, contacteer:
Kristof Sels
Burgemeester Sint-Katelijne-Waver