Alternatief voor seniorenreis: Senioren (her)ontdekken Sint-Katelijne-Waver

Op 30 juni 2021

In normale omstandigheden zouden onze senioren in september weer de kans krijgen om op jaarlijkse seniorenreis vertrekken. Dit jaar werkte het gemeentebestuur een alternatief uit. Acht indrukwekkende activiteiten bieden een vakantiegevoel in eigen gemeente.

De evolutie van de coronapandemie ziet er hoopgevend uit, maar omwille van de leeftijd van de doelgroep houden we het graag zo veilig mogelijk. Daarom organiseren we dit jaar een initiatief in eigen gemeente. We voorzien in september acht interessante activiteiten als alternatief voor de seniorenreis. Die organiseren we meermaals verspreid over drie weken. Zo kan elke senior in kleine groep deelnemen op een moment dat het beste past.

Gratis activiteit en horecabon

Elke 60-plusser en partner mag uit volgend aanbod één uitstap kiezen: een erfgoedwandeling in Onze-Lieve-Vrouw-Waver, een historische rondleiding in Domein Roosendael, een rondleiding in ’t Grom, een treinritje met gids, een fietstocht met gids, een rondleiding in de Wintertuin, een natuurwandeling in de Goorbosbeekvallei of een avondje ambiancemuziek. Deelnemen is gratis en de meeste activiteiten zijn rolstoeltoegankelijk. Voor meer informatie en inschrijving kunnen de Katelijnse senioren terecht op www.skw.be/herontdek-skw.

Elke senior ontvangt bij deelname aan een activiteit een waardebon om op een moment naar keuze te gaan eten in een van de deelnemende eetgelegenheden in Sint-Katelijne-Waver. Met de combinatie van deze factoren hopen we een geslaagd alternatief te bieden voor de seniorenreis. En volgend jaar halen we onze reiskoffers weer onder het stof vandaan.

Voor meer info, contacteer:
Kristof Sels, burgemeester
0496 20 30 82, kristof.sels [at] skw.be