Sint-Katelijne-Waver breidt ondersteuning aan verenigingen nog verder uit.

Op 24 juni 2014

De gemeenteraad keurde onlangs de subsidiereglementen voor ondersteuningen aan verenigingen en voor impulssubsidies goed. De gemeente maakte hiervoor een budget van maar liefst 100.000 euro vrij. Gisteren keurde de gemeenteraad de uitbreiding van deze reglementen goed om nog meer en beter de verenigingen te kunnen ondersteunen.

De verenigingen konden reeds het gemeentemagazine Uw Gemeente bedelen bij de mensen om een centje bij te verdienen. Het reglement wordt nu uitgebreid zodat verenigingen ook andere gemeentelijke info kunnen bedelen, zoals de uitnodigingen voor de kernraden.

Ook werd de mogelijkheid om een toelage te krijgen voor helpen op een gemeentelijk evenement in het reglement opgenomen.

De wijk- en buurtverenigingen werden niet vergeten: ook zij kunnen vanaf nu een toelage voor een duurzaam evenement aanvragen.

De impulssubsidies werden tevens uitgebreid met subsidies voor goede doelen.

Ten slotte werden nog enkele zaken in de reglementen verfijnd en werd de aanvraagperiode voor impulssubsidies ingekort tot zes weken.

“De subsidiereglementen, voor nota bene een budget van maar liefst 100.000 euro, waren al een schot in de roos. Met deze uitbreidingen kunnen we de verenigingen nog beter ondersteunen én het helpt ook de gemeente vooruit. Een mooie win-win-situatie,”  besluit burgemeester Kristof Sels (N-VA).

Voor meer info, contacteer

Kristof Sels, burgemeester