Schepenen op werkbezoek bij land- en tuinbouwbedrijven

Op 24 juli 2013

Schepen Jan Broes en schepen Joris De Pauw gingen op dinsdag 23 juli 2013 op werkbezoek langs een aantal land- en tuinbouwbedrijven in Sint-Katelijne-Waver. Doelstelling is om de concrete noden en behoeften van de lokale land- en tuinbouwers verder in kaart te brengen en een aantal concrete dossiers te bespreken.

“We gaan in eerste instantie langs bij de land- en tuinbouwers in de Muilshoek en Donderheide omdat we daar geconfronteerd worden met het nieuwe gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan ‘Gasthuisbossen-Donderheide’ dat in opmaak is door het Vlaamse Gewest”, zegt Joris De Pauw als schepen van ruimtelijke ordening. “Het is onze doelstelling om de aanwezige land- en tuinbouwbedrijven maximaal te vrijwaren, en tegelijkertijd ook de andere functies in het plangebied te versterken. Alle partijen moeten er beter van worden. We moeten de belangen van de verschillende partijen proberen verzoenen.”

Schepen van land- en tuinbouw, Jan Broes vult aan “Ik licht de land- en tuinbouwers ook reeds in over de gemeentelijke land- en tuinbouwadviesraad die we in september zullen installeren. Het is mijn persoonlijke ambitie om de belangen van de land- en tuinbouwers op de best mogelijke manier te vertalen in de gemeentelijke besluitvorming.” “Een andere ambitie die ik heb, is om binnen de gemeentelijke administratie één aanspreekpunt te creëren voor de land- en tuinbouwers. De vragen en noden van de sector zijn immers zeer specifiek. Ik probeer dit de komende maanden zeker uit te tekenen.”, besluit Jan Broes ambitieus.

Joris De Pauw bevestigt dat “zowel de gemeentelijke land- en tuinbouwadviesraad als het land- en tuinbouwloket fantastische initiatieven zijn, die aangeven dat de beleidsploeg in Sint-Katelijne-Waver de land- en tuinbouwsector door en door kent en de sector een warm hart toedraagt”.

Beide schepenen besluiten “Dit werkbezoek bevestigt in ieder geval dat de land- en tuinbouwsector ambitieus is. We zijn overal enthousiast ontvangen. Onze visies en plannen genieten zeker een breed draagvlak.”