Partijen oneens over hoe ze glastuinbouw afschieten

Op 5 oktober 2011

"Nochtans spraken CD&V en N-VA zich vorige maand nog openlijk uit tegen de plannen van de Vlaamse regering. Dat ze tegen de motie stemden, zorgt voor ongerustheid bij veel bewoners. Als men tegen de serres is, moet men dat ook durven zeggen in Brussel", zeggen fractieleider Annelies Keirsmaekers en voorzitter Tom Ongena van Open Vld.

Eensluidend standpunt

Burgemeester Eddy Vercammen (CD&V) nuanceert de kritiek. "Wij zijn tegen de glastuinbouwzones en wij gaan daarover een brief schrijven naar de Vlaamse regering. Maar we stemden tegen het voorstel van Open Vld, omdat we voor de gemeenteraad met alle fractieleiders hadden afgesproken om op 17 oktober het dossier in een besloten zitting van de gemeenteraad uitvoerig te bestuderen. Dan kunnen we een eensluidend standpunt innemen met goed onderbouwde argumenten. We gaan ons standpunt ook meedelen aan de gemeente Putte. Als alle raadsleden van de twee gemeenten een brief naar de Vlaamse regering sturen met goed onderbouwde argumenten om de plannen voor de glastuinbouwzones af te blazen, maakt dat veel meer indruk dan wanneer we nu al een vage brief zouden sturen", zegt Vercammen. CWil