N-VA distantieert zich van stijl van CD&V

Op 5 april 2012

N-VA DISTANTIEERT ZICH VAN STIJL VAN CD&V

N-VA Katelijne & Waver distantieert zich van de stijl van werken en communiceren van kartelpartner CD&V, in het bijzonder het schepencollege. De partij is verontwaardigd over de manier waarop het actiecomité R6 maandagavond op de gemeenteraad werd ontvangen. Als bestuurspartij wenst de N-VA het actiecomité excuses aan te bieden hiervoor. De N-VA vraagt ook aan het schepencollege dit te doen.

Het actiecomité R6 is bezorgd om de gevolgen voor leefbaarheid als de R6 is doorgetrokken. Ze wilde maandagavond op de gemeenteraad aan het Katelijnse schepencollege hun petitie met 700 handtekeningen en hun lijst met vragen overhandigen. Maar het college wou geen vijf minuten vrijmaken voor deze mensen. Na veel aandringen kon uiteindelijk toch de petitie afgegeven worden. De N-VA betreurt deze moeizame communicatie en vraagt aan kartelpartner CD&V om respect te tonen voor deze en alle mensen en actiecomités die bezorgd zijn.

N-VA Katelijne & Waver zal tevens constructief werken aan een duurzame oplossing hiervoor: een vragenhalfuurtje vlak voor de gemeenteraad, waarop burgers vragen kunnen stellen aan leden van de gemeenteraad. De N-VA zal dit voorstel opnieuw bespreken met CD&V.

Voor meer informatie, contacteer Jos of Frank:

Jos Mariën, voorzitter N-VA Katelijne & Waver, 0478/29.98.72

Frank Geets, ondervoorzitter en persverantwoordelijke N-VA Katelijne & Waver, 0485/76.97.85